Jag har nu torkat tre fulla plåtar med trattkantarell i varmluftsugn, 45-50 grader, luckan lite öppen. Alla blev kolsvarta. Är de dåliga? Måste de slängas? Har läst gamla trådar men hittar inte svar på om de är dåliga eller ej.
Trattisarna var jättefina. De var frusna när jag plockade dem men vid rensningen tinade och fortfarande lika fina. Dock hade jag ganska mycket på varje plåt. Känns riktigt trist eftersom jag hittade mer trattisar än jag tidigare gjort och att de var så fina. Snyft om jag nu måste slänga dem. Har tidigare förvält och fryst men fick tips om att torka istället. Jag har blötlagt några nu och stekte, de smakar bra, men vet inte om de går att använda.
Hej Jessica.
jag har också råkat ut för detta, och vet inte vad det beror på. Men jag tyckte det var synd att kasta dom så jag stoppade dom i en burk och sedan har jag testat att smaka på dom. Jag tycker dom var helt okej och inte blev jag sjuk heller så vi kommer att äta dom.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.