0 456 visningar

59 svar

Var bor du?

Elisabeth Jansson

13 nov 2007 kl. 12:54

Hej!

När man skriver på forumet är det bra att veta om man bor i norr eller söder när man hittar svamp.

Och nu i vinter om vädret,som det säkert blir mycket snack om.

Eller om någon vet var förra tråden om var man bodde står under för rubrik!

Jag börjar med att skriva var jag bor i alla fall.

Elisabeth Jansson Södra Råda Gullspångs kommun landskap Värmland men kommunen ligger i Västra Götalands län, det är lite klurigt när man rapporterar svampar.

0

Maya K. I. Västerbotten

13 nov 2007 kl. 13:07

Maya K. I. bor i Hörnefors 3 mil s. om Umeå, i Västerbotten

0

gunhild umeå

13 nov 2007 kl. 13:27

0

gunhild umeå

13 nov 2007 kl. 13:29

Även den här innehåller en del.

0

Maya

13 nov 2007 kl. 14:54

Gunhild, tappade du tråden?, nu var jag väl rolig. Jag har för mig att det finns en till tråd med ännu flera “svampomaner”, men kan inte hitta den.
Jag håller också på att göra ett album, så det vore kul att ha både foto och landsända på våra vänner.

0

"JAS"

13 nov 2007 kl. 15:27

Janne “JAS” Svensson 1953
Miatorp, Helsingborg
Borgmästare
http://www.luftkuddeland.se

Hoppborgar/Luftkuddar

0

Var bor du? "JAS"

Maya K. I. Västerbotten

13 nov 2007 kl. 15:38

Tack, tack, borgmästaren.

0

Geraldine Palm

13 nov 2007 kl. 15:54

Jag bor i Vällingby
Stockholms kommun
Uppland
Landskapssvamp: Karl Johan

0

anitha

13 nov 2007 kl. 16:48

Jag bor i Umeå, Västerbotten,
4 km från centrum, och har en av våra många skogar bakom huset.

0

Lena M

13 nov 2007 kl. 17:17

Hofors kommun i Torsåker och Gästrikland där har jag mina jaktmarker på svamp och bär.

0

Helena A

13 nov 2007 kl. 17:19

Hälleforsnäs i Flens kommun Sörmland.
Närmaste större stad Eskilstuna knappt 3 mil bort.

0

Evus

13 nov 2007 kl. 17:38

Hej hopp.
Jag bor i det natursköna Botkyrka söder om Stockholm.
Södermanland.

Lufsar för det mesta runt i “Salemskogarna”, Vällingetrakten, där vi har en massa favoritställen.

0

cicki T Belgien

13 nov 2007 kl. 17:53

Vad vi gjorde förra året var att vi började skriva ort bakom signaturen. Som “Pelle Tomelilla”. Då blev det tydligt. Det är lite svårt att hålla reda på alla “i huvet” även om vi nu skriver en tråd.
För att precisera så bor jag i sydöstra Belgien, i Ardennerna, ca 14 mil från Bryssel och 4 mil från Luxemburg.

0

GretheF Skåne

13 nov 2007 kl. 18:46

Helsingborg

0

Jan A

13 nov 2007 kl. 18:48

Ganska exakt 1½ mil ganska exakt Uppsala centrum NV.

0

Ola H

13 nov 2007 kl. 19:03

Kil. 22 km NNV Karlstad

0

cicki T Belgien

13 nov 2007 kl. 19:09

Vore det inte enklare om Jan A kallade sig “Jan A Uppsala” och Ola H “Ola H Karlstad”?

0

Jeanette P, Lulé

13 nov 2007 kl. 19:10

Kul att lära känna lite människor å veta vart ni bor nu då det ändå är lågsäsong i skogen *snyft*.
Jag bor i Luleå, Norrbotten

0

Ola / Kil, Karlstad

13 nov 2007 kl. 19:20

ola H Sverige

0

evacarina i bengtsfors

13 nov 2007 kl. 19:22

Bor numera i Bengtsfors, Dalsland, tidigare Uuuméboo.

0

"JAS" Helsingborg

13 nov 2007 kl. 20:02

Ok då varför inte.

0

Jan A / Uppsala

13 nov 2007 kl. 20:12

Jag kallar mig vad som helst, bara nån läser och kommenterar mina “banbrytande” inlägg, ffa allt att den som startar en tråd bryr sig om svaren, eller hur bl.a. Mikael R med Amanita?  ;))

0

Tina N Kolsva

13 nov 2007 kl. 20:42

Jag bor i Orsta 6 km väster om Kolsva

0

cicki T Ardennerna

13 nov 2007 kl. 20:46

För att vara konsekvent ändrar jag min signatur

0

Sofia, Skåne

13 nov 2007 kl. 23:10

Jag bor i Malmö. Eftersom det tyvärr inte växer någon svamp här i stan, har jag signaturen Sofia, Skåne :)

0

Enelie, Linköping

13 nov 2007 kl. 23:39

Jag har ju min “geografi” i signaturen, men lite mer detaljer…
bor på landet, drygt 1 mil ifrån sta´n, i en liten skog.
Och det är ju Östergötland så klart.

0

Sofia, Skåne

14 nov 2007 kl. 00:02

Jag måste bara säga att denna idé med ortnamn i signaturerna är mycket bra. Jag erkänner villigt att Sveriges geografi inte är min starkaste sida (måste uppenbarligen sovit på geografilektionerna). Nu har jag slagit upp Kolsva och Ardennerna, så det går framåt :)

0

Jonnie

14 nov 2007 kl. 00:56

Jag bor också i Gullspångs kommun, i Otterbäcken närmare bestämt, i kommunens fiinare del, är dock ingen konkurrent till Elisabeth Jansson, tror knappt hon sett mej i skogen, däremot har jag sett henne,, he he!!

0

cicki T Ardennerna

14 nov 2007 kl. 01:10

men Jonnie,varför då inte kalla dig föt Jonnie, Gullspång?

0

Nada L Umeå

14 nov 2007 kl. 08:45

Nada Lipovac bor i Umeå.
Ändrar på min signator i :

0

Birgitta D

14 nov 2007 kl. 13:30

Tranås Jönköpings län men gränsar till Östergötland åt 3 håll.

0

Jonnie

14 nov 2007 kl. 13:32

Ja!! eller Jonnie “Thailand” kanske, eller varför inte Jonnie “Bravo” eller något annat kul,, om du nu heter Cicki Belgien eller Ardennerna säger ju inte det heller så mycket om var du finns ,, även om du vill vara konsekvent.. vi kör på “Jonnie Otterbäcken” helt enkelt så hoppas vi att folk som har intresse för forumet vet vad vi menar,, “Ardennerna” förresten är inte det någon avlägsen bergskedja någnstans i Europa,, plockar du svamp där??

0

Var bor du? jonnie

anithaumeå

14 nov 2007 kl. 13:35

Har du inte hängt med. Cicki har tydligt angett var hon bor. Det är bara att läsa innantill. Du låter lite ironisk. Är du det?
I så fall, vad är orsaken till det?

0

"Jonnie Otterbäcken"

14 nov 2007 kl. 13:35

Ifrån Otterbäcken meddelas att svampsäsongen är över, var bara tvungen att testa min nya signatur..

0

"JonniegräddhyllanOtterbäcken"

14 nov 2007 kl. 13:46

Jah Anithaumeå, då ska jag förklara vad jag menar,,
du har helt rätt i att jag inte hängt med i var Cicki Belgien eller “Ardennerna” bor,, jag antar att jag skulle kunna se det om jag bemödade mej med att läsa hela den här strängen…

problemet med hennes “nickname” är ju bara det om nu Cicki “Ardennerna” skriver ett inlägg nästa vecka om något, så vet ju inte den oinvigde var hon bor om det nu inte är så att hon verkligen bor på “Ardennerna” Anitha umeå ger ju en hint om att du troligen bor i Umeå, hoppas att jag klargjort vad jag menat nu..
det är ju rent tragiskt att man inte ska kunna påpeka en sak här utan att känslorna kommer i svallning,, jag försöker inte vara ironisk, jag bara tyckte att “Cicki Ardennerna” var ett nickname som egentligen inte sade så mycket om vad Cicki bor eller finns, ungefär som om du skerv Anitha polcirkeln, eller Antiha norrSverige,

0

anithaumeå

14 nov 2007 kl. 13:57

Du hade sparat tid och funderande om du hade letat fram Cicki i länken i st f att kasta ut det du gjorde. Du hade ju tid att skriva detta långa inlägg.

Jag har också angett att jag bor 4 km från centrala umeå - och det är sant.

0

"JAS" Helsingborg

14 nov 2007 kl. 14:22

Jag kan faktiskt hålla med JonniegräddhyllanOtterbäcken”. Om nu inte cicki T Ardennerna har någon anledning till att vara “lite” hemlighetsfull så vore det kul att veta namnet på Staden/byn/platsen där hon bor för det är rätt så många byar/städer på den Belgiska delen av Ardennerna . Jag brukar göra besök på de fabriker (Holland & Belgien) som tillverkar våra Luftkuddar 2 gånger per år och i samband med detta en liten tur genom Belgien - Frankrike - Luxemburg vidare till en kompis i Stuttgard och sedan hem. Nästa gång kanske cicki T Ardennerna kunde bjuda på fika om jag bara viste var hon bodde och ni andra går inte säkra heller för jag far land och rike runt. Men vill man inte ange ort och gata så har jag all respekt för det tro inget annat. Puss på er.

0

"Jonnie Otterbäcken"

14 nov 2007 kl. 14:45

Härligt med någon som förstår exakt vad jag menade.. och sedan är det ju lite extra vanskligt för Cickt T Belgien (jag tror jag bestämt mej för att kalla henne för det i alla fall) som bor som hon gör,, jag menar om hon skulle skriva att hon bodde i “Hempersmejde”, eller någon liknande obskyr stad i Belgien skulle ju ingen av oss veta var den staden låg ändå,, jag menade hursomhelst inte att vara ironisk..

“Anithalitelitegrälsjuk4kmfrånUmeå” däremot, henne kommer man komma ihåg var hon bor, för evigt troligen.

Det är faktiskt en av de stora nöjena JAG har så här på ledighetsdagen,, att gå in och läsa (i den mån jag finner det roande) och skriva lite inlägg här, korta som långa,, jag förbehåller mej rätten att skriva precis hur lite eller mycket jag vill
(har på känn att det här kan bli en hur kul sträng som helst)

Tack !! iallafall JAS, dels för dina bilder och för det upplysande ljuset i höstmörkret..

0

anithaumeå

14 nov 2007 kl. 15:50

Hej Jonnie!
Va, bra att du kommer att komma ihåg mig länge. Du är välkommen på ett fika om du har vägarna förbi Umeå

0

cicki T Belgien

14 nov 2007 kl. 16:22

klart du är välkommen på fika JAS, är du snäll kan du tom få middag! Gör du Belgien-Frankrike-luxemburg passerar du nästgårds.
Närmaste tätort är Neufchâteau, byn jag bor i heter Assenois men som sagt det säger väl ingenting ;)

0

Tomten och "JAS"

"JAS" Helsingborg

14 nov 2007 kl. 16:25

Längtar ni? Snart är vi där, själv börjar jag bearbeta honom tidigt. Ett ljus i höstmörkret!

0

Tomten och JAS

Jonnie

14 nov 2007 kl. 18:03

Han ser lite melankolisk eller gästabudstrött ut den där tomten, eller försjunken i grubblerier över livets allvar.. grymt genuina tomtedrag annars..

0

Tomten och JAS

Maric / Arlanda

14 nov 2007 kl. 19:43

Bor en bit från Arlanda. Och oja, visst flyger planen över här. Värst är det på söndagar. Men man vänjer sig.
Hitill så har jag inte fått oväntat besök (med tanke på alla olyckor senaste tiden). Tur det, för så mycket Gevalia har jag inte.

0

Tomten och JAS

anithaumeå

14 nov 2007 kl. 19:49

Maric, JAS mfl
Vilken härlig humor ni har.
Det blir många skratt när jag läser denna länk.

0

Tomten och JAS

Maya K. I. Västerbotten

14 nov 2007 kl. 20:06

Alla ni, som har vägarna förbi Hörnefors, 3 mil s. om Umeå, 1 km från E- fyran är jättevälkomna och hälsa på. Ring gärna på 070-3515671 innan ni kommer.

0

"JAS" Helsingborg

14 nov 2007 kl. 22:22

Ha! jag har köpt Leffe i Neufchâteau,( jag gillade den inte) Kört av från E 25an och vidare på N 801 så jag har nog kört igenom din by åxå. Jag kollade min karta jag brukar fylla i där jag har åkt, makalöst vad världen är liten ibland. Jag tittar gärna förbi nästa gång, jag förvanar så klar (kanske)!?

0

cicki T Belgien

14 nov 2007 kl. 22:44

JAS, Leffe brune misstänker jag! Ja, världen är liten, som sagt, hör av dig nästa gång du är i krokarna! Så åker vi till Orval. (10 km härifrån).

0

Jan A, Uppsala

14 nov 2007 kl. 22:48

Jag har en son som heter Leif som har ett glas (hemma hos oss gamlingar) som det dst står Leffe på.
?

0

cicki T Belgien

14 nov 2007 kl. 22:53

Jodå, det finns ölglas med “Leffe” på. Behöver du några kan jag skicka.

0

Jan A, Uppsala

14 nov 2007 kl. 23:03

Cicki, han klarar sig nog med sitt enda glas; vi, hans föräldrar föredrar ett gott rött! Gärna från medelhavets omgivninhgar. Och helst flera glas.
Men stort tack för erbjudandet…!

0

cicki T Belgien

14 nov 2007 kl. 23:13

Hej Jan A! Helt ok! Njut du av det röda!

0

PiaFia GBG

15 nov 2007 kl. 11:20

Göteborg

0

Susann

16 nov 2007 kl. 08:30

Norra halvan av Dalarna

0

"JAS" Helsingborg

16 nov 2007 kl. 09:50

Njupeskär eller? Varför är några av er så rädda att tala om VAR ni bor, är ni rädda för att få besök av Svampmonstret eller.

0

cicki T Belgien

16 nov 2007 kl. 15:09

Skulle tro det JAS ;) du “hotar” ju tom med att komma till Belgien :)

0

"JAS" Helsingborg

16 nov 2007 kl. 19:03

Se upp Svamtrollet kan dyka upp varsomhelst närsomhelst, håll i hatten. /:()=~

0

Dea

17 nov 2007 kl. 00:00

bromma, sthlm

0

DEA!!

Geraldine Vällingby

17 nov 2007 kl. 03:04

Kul med en “granne”!!

0

JAS

Susann

17 nov 2007 kl. 09:49

OK Jag bor i idyllen Orsa Alla Svampmonster är välkomna jag behöver sällskap i skogen.

0

JAS

"JAS" Helsingborg

17 nov 2007 kl. 10:14

Fin plats på jorden, det var några år sedan jag var där. Trevlig helg och jag tror inte trollen dyker upp fören svampen åter tittar fram.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone