Hej!
När man skriver på forumet är det bra att veta om man bor i norr eller söder när man hittar svamp.
Och nu i vinter om vädret,som det säkert blir mycket snack om.
Eller om någon vet var förra tråden om var man bodde står under för rubrik!
Jag börjar med att skriva var jag bor i alla fall.
Elisabeth Jansson Södra Råda Gullspångs kommun landskap Värmland men kommunen ligger i Västra Götalands län, det är lite klurigt när man rapporterar svampar.
Den här tråden kanske
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=59159&fnr=1&sok=var
Janne “JAS” Svensson 1953
Miatorp, Helsingborg
Borgmästare
http://www.luftkuddeland.se
Hoppborgar/Luftkuddar
Vad vi gjorde förra året var att vi började skriva ort bakom signaturen. Som “Pelle Tomelilla”. Då blev det tydligt. Det är lite svårt att hålla reda på alla “i huvet” även om vi nu skriver en tråd.
För att precisera så bor jag i sydöstra Belgien, i Ardennerna, ca 14 mil från Bryssel och 4 mil från Luxemburg.
Jag måste bara säga att denna idé med ortnamn i signaturerna är mycket bra. Jag erkänner villigt att Sveriges geografi inte är min starkaste sida (måste uppenbarligen sovit på geografilektionerna). Nu har jag slagit upp Kolsva och Ardennerna, så det går framåt :)
Ja!! eller Jonnie “Thailand” kanske, eller varför inte Jonnie “Bravo” eller något annat kul,, om du nu heter Cicki Belgien eller Ardennerna säger ju inte det heller så mycket om var du finns ,, även om du vill vara konsekvent.. vi kör på “Jonnie Otterbäcken” helt enkelt så hoppas vi att folk som har intresse för forumet vet vad vi menar,, “Ardennerna” förresten är inte det någon avlägsen bergskedja någnstans i Europa,, plockar du svamp där??
Jah Anithaumeå, då ska jag förklara vad jag menar,,
du har helt rätt i att jag inte hängt med i var Cicki Belgien eller “Ardennerna” bor,, jag antar att jag skulle kunna se det om jag bemödade mej med att läsa hela den här strängen…
problemet med hennes “nickname” är ju bara det om nu Cicki “Ardennerna” skriver ett inlägg nästa vecka om något, så vet ju inte den oinvigde var hon bor om det nu inte är så att hon verkligen bor på “Ardennerna” Anitha umeå ger ju en hint om att du troligen bor i Umeå, hoppas att jag klargjort vad jag menat nu..
det är ju rent tragiskt att man inte ska kunna påpeka en sak här utan att känslorna kommer i svallning,, jag försöker inte vara ironisk, jag bara tyckte att “Cicki Ardennerna” var ett nickname som egentligen inte sade så mycket om vad Cicki bor eller finns, ungefär som om du skerv Anitha polcirkeln, eller Antiha norrSverige,
Jag kan faktiskt hålla med JonniegräddhyllanOtterbäcken”. Om nu inte cicki T Ardennerna har någon anledning till att vara “lite” hemlighetsfull så vore det kul att veta namnet på Staden/byn/platsen där hon bor för det är rätt så många byar/städer på den Belgiska delen av Ardennerna . Jag brukar göra besök på de fabriker (Holland & Belgien) som tillverkar våra Luftkuddar 2 gånger per år och i samband med detta en liten tur genom Belgien - Frankrike - Luxemburg vidare till en kompis i Stuttgard och sedan hem. Nästa gång kanske cicki T Ardennerna kunde bjuda på fika om jag bara viste var hon bodde och ni andra går inte säkra heller för jag far land och rike runt. Men vill man inte ange ort och gata så har jag all respekt för det tro inget annat. Puss på er.
Härligt med någon som förstår exakt vad jag menade.. och sedan är det ju lite extra vanskligt för Cickt T Belgien (jag tror jag bestämt mej för att kalla henne för det i alla fall) som bor som hon gör,, jag menar om hon skulle skriva att hon bodde i “Hempersmejde”, eller någon liknande obskyr stad i Belgien skulle ju ingen av oss veta var den staden låg ändå,, jag menade hursomhelst inte att vara ironisk..
“Anithalitelitegrälsjuk4kmfrånUmeå” däremot, henne kommer man komma ihåg var hon bor, för evigt troligen.
Det är faktiskt en av de stora nöjena JAG har så här på ledighetsdagen,, att gå in och läsa (i den mån jag finner det roande) och skriva lite inlägg här, korta som långa,, jag förbehåller mej rätten att skriva precis hur lite eller mycket jag vill
(har på känn att det här kan bli en hur kul sträng som helst)
Tack !! iallafall JAS, dels för dina bilder och för det upplysande ljuset i höstmörkret..
Ha! jag har köpt Leffe i Neufchâteau,( jag gillade den inte) Kört av från E 25an och vidare på N 801 så jag har nog kört igenom din by åxå. Jag kollade min karta jag brukar fylla i där jag har åkt, makalöst vad världen är liten ibland. Jag tittar gärna förbi nästa gång, jag förvanar så klar (kanske)!?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.