Har inte provat att torka Stolt. innan så det återstår att se vad det kan bli av dem. Har du något tipps kanske? Du dök inte upp med barnen på Höstlovet? Snart är det jullov vi startar den 27/12 tror jag då är du välkommen, kolla vår hemsida så får du de exakta tiderna men du får vänta lite jag har inte bokat hallen än. OBS! om du kommer upp med ett bra förslag på torkad Stolt så kan du få lite av mig.
Har själv inte haft förmånen att plocka så mycket stolt så jag behövt torka den, men tror nog att den kan bli bra som torkad till soppa, omelett eller kanske till och med en rejält tilltagen macka med massvis av svamp, ägg och sedan gratineras med mozzarella och lite god olja på toppen….
Egentligen tänkte jag på Lökbroskingen innan, använder du den som krydda eller nåt?
Jaha du Jan A, Uppsala, äta Stolt i flera veckor då eller, undrar hur magen skulle må då, eller menar du att man bara ska plocka det man äter och inte hamstra? Jag har även flera burkar med konserverad och den har jag använt mig av och det funkar utmärkt.
Jag har torkat för att vi brukade hitta mer stolt. än vi kunde äta upp färsk. Jag har fryst in förvälld också. Det blir inte heller riktigt bra, dock bättre än ingen stolt. alls =)
“Benen” ska man absolut inte kassera utan torka och mala till svampmjöl, de har massor av smak!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.