0 286 visningar

4 svar

Flugsvampens namn; Amanita

Jan A , Uppsala

14 nov 2007 kl. 16:19

I slutet av tråden “Amanita” 071110 (Mikael R) lämnar jag uppgiften att Ole Högberg i sin bok “Flugsvampen och människan” har en ingående redogörelse för nomenklaturen,  Ingen har behagat reagera, vilket jag tycker är beklagligt - men ingalunda överraskande…

0

"JAS" Helsingborg

14 nov 2007 kl. 16:41

Som du märkt så har jag många järn i elden och försöker ändå hinna med det mesta och jag blev intreserad av boken i fråga har letat lite på nätet. Har hittat några articklar har sökt den i några bokklubbar men har inte något ex att köpa, erkänner har inte haft sådär mycket tid till det, du tippsade om något antikvariat i uppsala tror jag har tyvärr inte hunnit kolla det heller. Skall leta vidare. Har hittat detta i alla fall även om det är lite tidigt men jag har lagt in en bild på tomten åxå så varför inte.

0

Jan A, Uppsala

14 nov 2007 kl. 17:29

Hej Jas, det är inte dej jag klagar på, du tyx ha häcken full med lite av varje, minst sagt!  Det är vilseledande stjärnor jag brukar hojta om, med blandat resultat. Gå till:

http://www.rodarummet.nu/
klicka på i tur och ordning:

Böckerna
Djur & natur
Svampar
Sök på Högberg så kommer det…
Ha det bra!

0

"JAS" Helsingborg

14 nov 2007 kl. 17:36

Tack ska du ha, den lät så intressant så jag köpte den omgående. Skall bli kul att läsa den.

0

Jan A, Uppsala

14 nov 2007 kl. 17:48

JAS,
jag skulle bli mycket förvånad om du inte där hittar läsning som passar dig mycket bra! (Skulle nog passa många andra åsså!)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone