Sofia, jag vet, men mitt program tokade sig (eller jag) och kom inte överens med det i andra änden. Men jag ska skicka större bilder.
Den lille har börjat bära in kremlor att bestämma. Allvarligt måhända, men han spelar också handboll, kanske lika illa det. Duktig gosse som brås på sin mor som brås på sin… ;))
Johnny, PÅ själva bilden står det större dagsvärmare, det blev bara så jäkla smått när jag och bildprogrammen inte kom överens.
Förra året var ett märkesår här med dagliga större dagsvärmare och brunsprötade skymningssvärmare på främst Phlox, Buddlejor och Jätteverbenor. Vi har några rabatter för fjärilar i första hand, (vi är amiralfans) men också allehanda blomflugor—och glädjande många större svävflugor. Svårfotade men vackra. Förra året flög de senare hela juli ut. En del trevliga solitärgetingar och -bin också.
Rekordet är en monark - förrymd antar jag - för några år sen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.