Nej jag vet inte så mycket egentligen, du kanske missade en tråd tidigare där jag säger som det är. Jag kan lite om mycket inte mycket om lite!? Annars lärde Farfar mig att plocka svamp men han kunde kanske 5-6 sorter sedan hängde jag med pappa så hela livet egentligen men det utökade intresset har kommit på senare år, att lära nya sorter att kolla i böcker och på nätet. Så har jag alltid haft ett foto intresse åxå. Uj vad bilder jag har 8 - 10 000 svartvita negativ några tusen Diabilder och en hel del Digitala och lådvis (små lådor) med “vanliga” pappersbilder, så på senare år när Digitalkamerorna kom så blev det betydligt enklare, nu kan jag ta kanske 10- 15 bilder av en svamp och 1-2 blir “bra”. Innan när jag körde med dia så fick man inte misslyckas men det gjorde man ju naturligtvis och då kostade det skjortan 36 bilder 120 pix. och som regel kanske 5-6 riktigt bra bilder per rulle. Va fick du veta något egentligen om mitt svampkunnande? Jag tror att de flesta på Forumet kan mer än jag men jag tar kanske stor plats ibland.? (Om du har missat det så är jag 531128)
Jag plockade också mina första svampar med mormor och morfar - härliga minnen att vårda.
Jag kan tänka mig att digitalkameran för en fotointresserad är den bästa uppfinningen ‘since sliced bread’. Det är som Tina, Kolsva sa, man tar serier med bilder och sparar bara några stycken. Man blir så inspirerad av dina bilder JAS. Men tiden tycks aldrig räcka till. Först måste jag köpa en ny kamera…
Kolla den här tråden Sofia. JAS Stefan Ohlsson 4 07-10-25 eller denna http://www.scandinavianphoto.se/
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.