Så här är det Bengt Sandh om du hade varit uppmärksam så hade du för några dagar sedan sett min tråd med min förfrågan om det var ok att jag la in en berättelse på forumet. Men INTE hörde du av dig då, de få som svarade tyckte det var ok. Så varför gnäller du, ingen tvingar dig ju att delta, ingen tvingar dig att läsa. Du borde istället ägna dig åt något positivt här på forumet, om du tycker det är för lite svamp så vet jag inte i vilken värld du befinner dig i men om du nu tycker så, så starta någon bra svamptråd då gör något, fram med lite fina bilder eller diskutera mycel eller vad som helst. Men sluta gnäll. :(
Om man inte tycker som du, gnäller man då? Det är en vanlig inställning människor emellan att om man inte tycker som andra så gnäller man. Du tar mycket plats på forumet och jag tycker att det blir lite för mycket av det goda ibland.
Hälsningar från Gnällgubben
Bra att Bengt får känna på sin egen medicin, maken till person som tar plats utan att komma med någon har aldrig skådats här. JAS har ju den goda smaken att fråga innan han lägger ut sitt. Herr Sandh däremot babblar på och har tidigare närmast förlöjligat de som ifrågasatt hans förmåga att tramsa på.
Bengts eget favoritresonemang när någon ogillade hans inlägg var att det bara var att hoppa över att lsäa dem. Så Bengt: följ dina egna råd och läs inte de trådar som inte passar.
Var glad och tänk positvit så kommer du att må så mycket bättre.
Kram på dig!
Hej på dig Gnällgubbe! Nej man/du behöver absolut inte tycka likadant som andra, det vore ju hemskt om det vore på det viset. Ok jag vet att jag göra många inlägg på forumet men många, de flesta har ju med svamp att göra. Om man då inte gillar det som läggs ut och om du tycker att jag är här för mycket så kan jag kanske förstå det men jag tycker ändå att du gnäller och som jag skrev så är det mycket bättra att bemöta detta med nya och intressanta trådar från din sida. Se på Elisabeth, hon drog igång en rolig tråd och fler med henne har ju gjort så. Så kom igen nu ”Gnällgubbe” :)
Inte för att jag vill ge en känga hit eller dit men om jag inte missminner mig så kan herr Sandh börja skämta helt plötsligt i seriösa trådar…..och om det tycker jag inte.
Nämnde att det kanske var på sin plats att starta en egen tråd om man behagar skämta. Men blev nerröstad ordentligt av flera andra och demokratisk som jag är så böjer jag mig. Men å sidan kanske man då också ska ligga lite lågt med egen kritik mot andra.
Som sagt man får tycka precis vad man vill Charina Halland men att bränna alla böcker utom bilderböcker vore väl ändå synd? Det har ju faktiskt gjorts sådana försök i Fascist/kommunist Diktatur styrda stater men det gick ju inget vidare.
Hej!
När man är sjuk(jag är det också)
Har varit mycket sjuk för ganska exakt två år sedan då trodde jag att livet var slut!
Har dock repat mig från den åkomman men har andra fysiska problem,ett är min smärtproblematik har diskbråck på flera nivåer och inga värktabletter i världen kan hjälpa!
Skogen och svampen är min tröst men jag mår mycket fysiskt dåligt när jag varit där!Men mentalt höjer det mig så det är värt smärtan!
Att jag sedan inte orkar ta reda på svampen när jag kommer hem utan slänger tillbaka den till naturen eller ger bort den det bekommer mig inte för roligt har jag haft!
Jag blir lätt gnällig och irriterad på småsaker,kan heller inte gå in i diskussioner fast jag skulle vilja,det blir helt enkelt för mycket,orkar heller inte läsa och ta in JAS långa inlägg,men jag tycker att JAS är en frisk fläkt för forumet med alla dessa fantastiska bilder,vill man inte svara behöver man inte!Och inte läsa heller!
Vill man skapa en ny tråd så gör man det!
Deppa inte längre Bengt Sandh utan skriv något roligt!
Det fanns en tid då du stod för många inlägg och gick in i trådarna och gjorde dig rolig! Det hoppas jag att du inte har glömt!
Det är många trevliga människor som jag fått kontakt med på forumet och bytt svamp med och andra idéer,tips och råd, och fått hjälp med artbestämning av svampar!
Jag orkar inte ha ett socialt nätverk med människor runt omkring mig och då passar forumet ypperligt!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.