0 249 visningar

7 svar

Fredagsnöje

Tina N Kolsva

23 nov 2007 kl. 12:20

Då har regnet övergått i snö, jag skyndade mig ut o rafsade åt mig de sista svamparna som fanns på tomten. Ganska många arter
kvar.Hittade 11 olika. Plockade bara de vackraste.Ångesten kom krypande, skulle detta va sista chansen? Något måste göras. Varför inte testa ympning.Såg ju hur morfar gjorde med äppelträden.
Sagt o gjort, en uttjänad fikus får stå till tjänst. Kanske jag har svamp hela vintern?

Här finns 7 olika arter

0

anithaumeå

23 nov 2007 kl. 13:03

Tina!

Återigen har du åstadkommit en 10-poängare. Jag slutar aldrig att bli imponerad av dina alster.
Jag hoppas verkligen att svampen skjuter skott och att du har skörd hela vinter tills du kan gå ut i skogen igen nästa säsong.

I går hade vi lite barmark här och där, eftersom det regnat. Jag hade planerat att gå ut i dag, men när jag tittade ut i morse, så hade kung Bore spolierat dessa planer. Jag vet inte vad jag ska plantera för att hålla svampen igång till nästa år.
Men dina alster är en god hjälp på vägen.
Tack Tina.

0

"JAS" Helsingborg

23 nov 2007 kl. 17:11

Här är ett bra sätt att fördriva vinter på.
Svampodlarföreningens hemsida! ...
http://www.svampodlarna.org/ - 21k -  Ska försöka mig på något i vinter.

0

Bengt Sandh

23 nov 2007 kl. 17:29

Hej Tina!

Verkligen ymponerande!

0

Tina N Kolsva

23 nov 2007 kl. 17:44

Tack.
Det ser inte riktigt ut som de skulle ta sig. Svamparna skrumpnar ihop.Det kanske ska vara så.Du är fyndig Bengt.

0

Affe Nv Skåne

25 nov 2007 kl. 00:00

Tina du skulle nog tagit en fikus som där var mer fräs i, den du har där ser aningen hängig ut…
Kanske därför det inte funkar.

0

Tina N Kolsva

25 nov 2007 kl. 00:09

Här är en med fräs, men tror inte det är en fikus.

0

Affe Nv Skåne

25 nov 2007 kl. 00:13

Nä, lite mycket hår i öronen….

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone