0 204 visningar

8 svar

Klas, Jan m.fl.

Ola / Kil

26 nov 2007 kl. 22:17

Nu taer jag mina första staplande steg in i tickornas värld.

Kan man få ett namn på dessa som växte på döda gammalgranar i en bråte av stormskador.

0

Ola / Kil

26 nov 2007 kl. 22:19

Några kul varianter på samma tickbestånd. En växte i 5 “våningar”.

0

gunhild

26 nov 2007 kl. 22:25

Klibbtickor i våningar. Brunrötare.

0

Ola / Kil

26 nov 2007 kl. 22:29

Snabb o säker! :)
Tack gunhild!

0

Tickor!

Elisabeth Jansson

26 nov 2007 kl. 22:39

Om du börjar plocka tickor Ola då är du “fast” de finns året om mycket tacksamma svampar! Då finns det alltid något att kolla på i skogen!

Ha det nu så bra på din resa!
Fota gärna några kluriga svampar som vi får gissa på!
Vargar lär du inte höra där!

0

Tickor!

Ola / Kil

26 nov 2007 kl. 22:43

Tack för det Elisabeth. Längtar faktiskt hem till vargmarker fast jag inte har åkt än! :)

0

Jan A, Uppsala

26 nov 2007 kl. 22:52

Ola, du ska aldrig fråga mig om tickor, för såna är jag verkligen nybörjare på.  De kan visserligen vara delikata att titta på, men jag är mer intresserad av svampar delikata att tugga på! Det kommer du att få känna av…

0

Ola / Kil

26 nov 2007 kl. 23:17

OK Jan. Låter som du har något på gång där…
Om du inte noterat här tidigare så åker jag på semester imorgon och kommer hem 17/12. Bara så du inte undrar vart jag tog vägen. :)

0

Jan A

26 nov 2007 kl. 23:21

Ok Ola, då inväntar jag julen.
Trevlig resa!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone