0 336 visningar

10 svar

Myxomycetbok

Jan A, Uppsala

28 nov 2007 kl. 10:22

Var inne hos Adlibris och kollade julklappsböcker - även åt mig själv - och hittade då denna av Steven L. Stephenson, Henry Stempen (och Ian Hall):
Myxomycetes: A Handbook of Slime Molds
Är det någon, t.ex. Klas, Hans eller Irene, som kan rekommendera den (eller tvärtom)?  Den kostar bara 105 sek fraktfritt, så priset är överkomligt.

Boken kan förhandsgranskas här:
http://books.google.se/books?id=h_PzXMiLQKAC&dq=myxomycetes+a+handbook+of+slime+molds&pg=PP1&ots=AE9R9nh8_w&sig=xKYJZR6soEjp-cVkTgaA3Hfkspw&prev=http://www.google.se/search%3Fhl%3Dsv%26q%3DMyxomycetes%253A%2BA%2BHandbook%2Bof%2BSlime%2BMolds%26meta%3D&sa=X&oi=print&ct=title&cad=one-book-with-thumbnail

0

Karin

28 nov 2007 kl. 10:26

Ian Hall är ju ett känt namn vad gäller svampforskning och svampboksskrivande (har ju bland annat skrivit om tryffel och goliatmusseron) så det är säkert en bra bok.

0

Hans v E

28 nov 2007 kl. 10:56

Jag skulle köpa den direkt!

0

Jan A, Uppsala

28 nov 2007 kl. 18:06

Det gjorde jag, men tänkte att också nån annan kunde vara intresserad.

0

Hans v E

28 nov 2007 kl. 19:25

Hej Jan förresten. Jag tittade lite på förhandsgranskningen och undrade lite. Eftersom du köpt den kanske du kan berätta: Har den foton eller bara teckningar? Har den nycklar?

0

Jan A, Uppsala

28 nov 2007 kl. 19:43

Hej Hans, den är nog på väg och när den kommit ska jag rapportera. Det ska dock finnas färgsidor mellan p 96 och 160 enligt uppgift på p 6.

0

Alf Pallin

28 nov 2007 kl. 20:09

Tack för boktipset, jag har beställt den.

0

Jan A

28 nov 2007 kl. 20:11

Och Hans, nycklar på pp 72-84. Se pp 5-6

0

Joachim Krumlinde

28 nov 2007 kl. 20:21

Oj då, här gäller det tydligen att hänga på innan boken tar slut. Om den är så billig, kan man ju ta en risk ifall den inte faller så bra ut som man hoppats.
Myxomyceter är rätt så okänt för mig, så det ska bli spännande.

0

Jan A, Uppsala

23 dec 2007 kl. 22:47

Boken “Myxomycetes” har kommit!  Först blev jag förb d
eftersom det på sidan 6 i förhandsgranskningen står “Color plates follow page 96.”  ?
Och så står det till råga på allt också i boken, men jag ser ingen färg.  Är kanske färgblind!.  Jag ska maila Adlibris och fråga vad man håller på med.  Återkommer…
Dock måste jag säga att när jag lugnat ner mig insåg jag att boken trots allt är värd pengarna.
Men Adlibris ska ändå få en skarp fråga.  Har någon annan någon synpunkt?

0

klas jaederfeldt

23 dec 2007 kl. 23:08

jag såg inga färgbilder jag heller

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone