Hej!
Läste om att du har diskbråck här kommer en länk som det finns mycket läsvärt det blev räddningen för mig ett tag när jag var som sjukast!
http://www.ryggforeningen.ryfs.nu
Här är lite mer tips!
1.Arbetsterapin eller sjukgymnastiken kan låna ut en speciell stol till dig som är höj och sänkbar och en sits som du kan vinkla i olika lägen,med hjul som du kan låsa fast.
2.När jag fick mitt första diskbråck kunde jag inte sitta jag fick låna ett ståbord på hjul som jag stod och åt vid.
En baden baden stol av modell äldre blev räddningen i ett speciellt läge var jag smärtfri!
då var det länddiskbråck som jag hade!
3.Ibland kan värme hjälpa mot värken eller kyla!
Kyla då finns det gelpåsar som man kan lägga vid kotan där det smärtar.
Värme jag har tillverkat en massa “platta kuddar” av gamla linnelakan i olika storlekar,som jag fyllt med hela vetekärnor som jag värmer i micron även bra mot kalla fötter!Ris går också bra men är dyrare.
Köpte vetekärnorna vid en kvarn jättebilligt!
4.Har köpt en bäddmadrass på Jysk som motsvarar tempurmadrass men är betydligt mycket billigare,har skaffat en kudde i samma materialet.Sensus heter madrassen som är en ,de har extrapris lite då och då kostar cirka 1700 i 90x200.
Hoppas att du blir bättre!
Jag har tyvärr diskbråck både i länd,bröstryggen och även i halskotorna!
Det har blivit värre med åren,blev påkörd bakifrån när jag hade stannat mitt fordon för en viltolycka på en landsväg för många år sedan, jag har fått en sättning i hela ryggen tror nevro ortopeden!
Krya på dig!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.