0 240 visningar

15 svar

1:sta advent

Lena M

1 dec 2007 kl. 16:16

ser det ut så här i Torsåker, Gästrikland och för 12 dagar sedan plockade jag kantareller och trattkantareller, det ändrar sig fort.

0

Geraldine Vällingby

1 dec 2007 kl. 16:19

Vad vackert!

0

Enelie, Linköping

1 dec 2007 kl. 16:29

Östergötland idag.
Mulet, mörkt och regn hela dagen.

Det är stora skillnader i vårt avlånga land.

0

Sofia, Skåne

1 dec 2007 kl. 23:28

Så vackert, Lena! Såsom skåning blir jag väldigt avundsjuk. Vi har fått uppleva så mycket snö bara en gång. Det var 1979, tror jag.

0

buffy

1 dec 2007 kl. 23:40

Det beror nog på var i Skåne man bor. Det var mkt snö här i NV Skåne vintern 2005/2006, den låg kvar in i april.

21 jan 2006

0

Sofia, Skåne

1 dec 2007 kl. 23:55

Oj Buffy, det har jag inget minne av men det ser härligt ut! Är det du på bilden? Jag har en känsla att man har ytterst fragmentariskt minne vad gäller väder. Man glömmer så fort. Tänk om vi kunde få en sådan jul…

0

"JAS" Helsingborg

2 dec 2007 kl. 00:18

Julen 05, Bilden är från Höörby.

0

gunhild umeå

2 dec 2007 kl. 10:46

Mer intressant att veta hur det ser ut just nu för er “söderöver” rapporterna om svampfynd har ju upphört har ni gjort som björnen här hos oss, gått i ide?

0

buffy

2 dec 2007 kl. 10:55

Svampen verkar i af ha gått i ide…Idag ska vi ut och leta men förhoppningarna är inte högt uppskruvade.
(Det är jag o min hund på snöbilden).

0

gunhild umeå

2 dec 2007 kl. 20:54

Så här ser det i alla fall ut hos oss.

0

1:sta advent/Gunhild

anithaumeå

2 dec 2007 kl. 21:23

Läckra bilder du tagit.
Jag får en känsla av en jultomte, när jag tittar på bild nr 2, va festligt.
Är det där hemma i Kåddis el i Bjuholmstrakten?

0

Birgitta D

2 dec 2007 kl. 22:18

Förstår ni har det fantastiskt. Hörde av Elisabeth Bååth att hon åkt sidor i veckan som var. Har
dessutom via henne köpa lite goliat att prova på innan jag kommer och våldgästar dig gunhild.

0

gunhild

2 dec 2007 kl. 23:10

Joo Anita det är härifrån Kåddis.
Olles skidspår (1 mil) här ute har varit åkbart länge.

0

Tina N Kolsva

3 dec 2007 kl. 08:17

Åka skidor 1:a advent skulle vara en dröm. Jag plockade 2l Trattkantarelleer o lite frostvaxingar. Hade ingen korg med så det blev att knalla hem när fickorna var fulla.Rådjuren hade haft sitt firande före mig.

0

anithaumeå

3 dec 2007 kl. 08:22

Jag plockar hellre trattisar än åker skidor. Helst skulle jag vilja göra både och. Men av förklarliga skäl går det inte.

0

buffy

3 dec 2007 kl. 13:40

Här är det nu snudd på varken eller =( (möjligheter till skidåkning eller trattkantarellplockning, dvs.) Ny regnperiod sedan ngn vecka tillbaka. Här en bild från NV Skåne igår på ngra mindre pigga trattkantareller.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone