Jag lyfter din tråd så kanske du kan få lite bättre svar av någon annan än du kan få av mig.
Under tråden “Vit tryffel” 6/12-07 så finns det i inläggen en del länkar till sidor på nätet ang. Tryffel.
Jag gjorde en sökning på Stjärnhovstryffel/Östergötland i en länk från Irene A*:
http://fungus.dataservice.se/search_result.asp
Och den verkar komma upp främst i aug.-sept. här i våra trakter. Men det fanns även rapporterat fynd från 16/7 något år.
Den länken fungerade inte.
Hoppas att den här gör det. Det var på den här jag gjorde sökningen.
det skall finnas en hel del Stjärnhovstryffel i linköpings trakten, jag fick en lång lista på fyndlokaler, när jag jobbade på riksmuseet, listan ligger bland svampen i herbariet, kolla om de vill kopiera å sända dej. de fynd jag känner till från södermanland har tidsmässigt varit från början aug- mitten sep
Hej Stefan, jag lovade en gång i tiden att ge dig lite info, skrev också ihop lite i december, men sen bestämde jag mig för att inte lägga ut den för hela världen. Om du mailar mig på uppsam@telia com så skickar jag med e-post och ev. vanligt brev.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.