Hej på er, idag var jag en sväng på ett ställe dit jag bara brukar åka på våren. En liten bäckravin inte långt från HBG där hittade jag en massa olika svampar, de kommer att ramla in på forumet undan för undan. Jag hittade åxå lite ätbart det kanske inte syns på bilden men det är nästan 10lit. mums.
Sliprännorna känner jag inte till till namnet. Det var på en föreläsning i samband med specialvisningen under Fredriksdals svampdagar 2005 som förekomsten av vårmusseron i Råådalen nämndes. Så jag har gått där på våren och glott efter stora vita svampar, men icke fått syn på några =)
Hej buffy! Då har du missat något intressant i din hembyggd. Kolla denna http://www.foteviken.se/skane/s18/s18.htm
Om du skall dit i vinter så ta storstövlarna på om du inte bara nöjer dig med att titta på sliprännorna, längre ner i urskogen är det svårframkomligt och mycket blött, jag såg ut som den jas jag är när jag kom hem, störtad, kraschad, skitig och lite trasig.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.