Kolla med Cyberfoto här i Umeå först dom är jämförelsevis billiga. Det är inte lätt att bestämma vilken kamera man ska köpa. Om du vill fota svamp så se till att du får en med bra närfoto. Min Canon digitalkamera har jag haft i 7 år men den behöver nog snart bytas ut, jag har kollat kameror länge det är inte lätt….
Om du vill leta efter fler annonser än i Blocket och kunna skilja ut t.ex. var i landet de är så har jag ett länktips:
Tack för tips, jag har börjat förstå att det blir nog inte så lätt, jag vill ju inte heller köpa grisen i säcken. Jag ska fota svamp och annat smått, så därför är det precis som du säger Gunhild, viktigt med närbildsförmågan.
Jag ska kolla allt noga.
Hej Kolla denna länk http://www.scandinavianphoto.se/ Här handlar jag, hyfsade priser och en utomordentlig service.
Ja du JAS1
Det där var något att bita i.
Jag har börjat att kolla lite. Det finns kameror från strax under 2´upp till över 300´, undra just vilken jag ska välja.
Skämt åsido. Jag är ju gröngöling, det blir nog en billigare variant. Tina har ju en bra kamera, men den är lite väl stor.
Kan du tipsa på någon bra men mindre variant?
Vad har du själv för kamera, vilken närgräns har den? Tack för tipset.
Hej anithaumeå! En lätt och smidig kamera med stor prestanda är FinePix (Fujifilm) Själv har jag modellen S602 Zoom, den har några år på nacken. När Jag köpte den för 5 år sedan kostade den 13 000:- idag är den säkert nere på ca: 3000:- väl värd vart ända öre och då pratar jag om de senaste uppföljarna till denna. Har 3 “lägen” ett “normal” ett halvmakro och ett helmakro. Väger ca: 600g tror jag. Min senaste kamera är en Nikon D 80 kostar idag som FinePixen gjorde för 5 år sedan men den har inte Makrofunktion eftersom den är en systemkamera så då får man köpa till objektiv för olika “avstånd” och det blir betydligt dyrare. PS Jag vann ”på Spåret” med 2 poäng över Första klass.
Hej JAS!
Tack för utförlig info.
Samtidigt får jag gratulera till segern. Jan G gillar nog inte att bli slagen, men det får han väl finna sig i.
Det här med kameran gör mig snurrig i skallen, min son ska också få hjälpa mig.
Jag tackar alla som bidragit sina strån till stacken.
Nu hoppas jag bara att Marie Pícasso vinner Idol 2007.
Jag hoppar från det ena till det andra, men det är ju inte brottsligt.
Snön har nästan regnat bort, om det inte regnar i morgon ska jag fara till ett svampställe och reka. Håll tummarna.
Tack och godnatt till alla ute i cyberspace.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.