0 397 visningar

16 svar

Tina N Kolsva

anithaumeå

6 dec 2007 kl. 11:50

Hej Tina!
Jag vet att du en gång har talat om för mig vilken sorts kamera du använder. Jag skrev ut, men har förlagt lappen. Kan du vara bussig och tala om för mig en gång till, för nu ska jag ut och leta.
Stort tack på förhand

0

Tina N Kolsva

6 dec 2007 kl. 12:25

Det är en Cannon IS S3 Digital. Finns knappast i handeln längre. Men på Blocket .se dyker den upp nu o då.

0

anithaumeå

6 dec 2007 kl. 12:29

Heders!

0

Tina N Kolsva

6 dec 2007 kl. 12:30

Nu var jag slarvig det ska vara
Canon Power shot IS S3.
Både den o S5 an finns på Blocket nu.

0

anithaumeå

6 dec 2007 kl. 13:29

Heders en gång till1

0

anithaumeå

6 dec 2007 kl. 13:34

Blocket, men vilket län. Jag bor ju i Västerbotten. Vilket menar du?

0

Tina N Kolsva

6 dec 2007 kl. 16:48

Jag slog på hela landet o fick flera träffar. De kan skicka på posten. Så fick jag min.
Om du handlar över post Skicka INTE pengar i förskott.

0

anithaumeå

6 dec 2007 kl. 17:11

OK jag ska göra likadant. Nej jag törs inte skicka pengar i förväg, man vet ju aldrig.
Tack för all hjälp

0

Anithaumeå

gunhild

6 dec 2007 kl. 17:37

Kolla med Cyberfoto här i Umeå först dom är jämförelsevis billiga. Det är inte lätt att bestämma vilken kamera man ska köpa. Om du vill fota svamp så se till att du får en med bra närfoto. Min Canon digitalkamera har jag haft i 7 år men den behöver nog snart bytas ut, jag har kollat kameror länge det är inte lätt….

0

Söktips, annonser

Enelie, Linköping

6 dec 2007 kl. 21:34

Om du vill leta efter fler annonser än i Blocket och kunna skilja ut t.ex. var i landet de är så har jag ett länktips:

http://www.allaannonser.se/

0

Söktips, annonser

anithaumeå

7 dec 2007 kl. 00:18

Tack för tips, jag har börjat förstå att det blir nog inte så lätt, jag vill ju inte heller köpa grisen i säcken. Jag ska fota svamp och annat smått, så därför är det precis som du säger Gunhild, viktigt med närbildsförmågan.
Jag ska kolla allt noga.

0

Söktips, annonser

Tina N Kolsva

7 dec 2007 kl. 12:05

Den har en närbildsgräns på Supermacro på 1cm.

0

Söktips, annonser

"JAS" Helsingborg

7 dec 2007 kl. 17:32

Hej Kolla denna länk http://www.scandinavianphoto.se/ Här handlar jag, hyfsade priser och en utomordentlig service.

0

Söktips, annonser

anithaumeå

7 dec 2007 kl. 19:04

Ja du JAS1
Det där var något att bita i.
Jag har börjat att kolla lite. Det finns kameror från strax under 2´upp till över 300´, undra just vilken jag ska välja.
Skämt åsido. Jag är ju gröngöling, det blir nog en billigare variant. Tina har ju en bra kamera, men den är lite väl stor.
Kan du tipsa på någon bra men mindre variant?
Vad har du själv för kamera, vilken närgräns har den? Tack för tipset.

0

Söktips, annonser

"JAS" Helsingborg

7 dec 2007 kl. 21:22

Hej anithaumeå! En lätt och smidig kamera med stor prestanda är FinePix (Fujifilm) Själv har jag modellen S602 Zoom, den har några år på nacken. När Jag köpte den för 5 år sedan kostade den 13 000:- idag är den säkert nere på ca: 3000:- väl värd vart ända öre och då pratar jag om de senaste uppföljarna till denna. Har 3 “lägen” ett “normal” ett halvmakro och ett helmakro. Väger ca: 600g tror jag. Min senaste kamera är en Nikon D 80 kostar idag som FinePixen gjorde för 5 år sedan men den har inte Makrofunktion eftersom den är en systemkamera så då får man köpa till objektiv för olika “avstånd” och det blir betydligt dyrare. PS Jag vann ”på Spåret” med 2 poäng över Första klass.

0

Söktips, annonser

anithaumeå

7 dec 2007 kl. 21:41

Hej JAS!
Tack för utförlig info.
Samtidigt får jag gratulera till segern. Jan G gillar nog inte att bli slagen, men det får han väl finna sig i.

Det här med kameran gör mig snurrig i skallen, min son ska också få hjälpa mig.
Jag tackar alla som bidragit sina strån till stacken.

Nu hoppas jag bara att Marie Pícasso vinner Idol 2007.

Jag hoppar från det ena till det andra, men det är ju inte brottsligt.

Snön har nästan regnat bort, om det inte regnar i morgon ska jag fara till ett svampställe och reka. Håll tummarna.
Tack och godnatt till alla ute i cyberspace.

0

Söktips, annonser

gunhild

7 dec 2007 kl. 22:14

Lycka till i morgon Anitha. Själv ska jag ut och plocka lingonris och mossa och granris som jag såg hade töat fram uppe på kraftlinjen på berget vid jaktskyttebanan. Jag har gjort en julbock och behöver mer ris till mina dörrkransar.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone