Hej igen!
Ursäkta om jag är jobbig med dig.
Jag har hittat en på blocket som finns i Sundsvall, pris: 2700:-
Så här beskrivs den:
Canon Powershot S3 IS, 1,5 år gammal
6 megapixlar, bildstabilisator, 12xzoom, vridbar 2tums lcd, kan ställas in manuellt/auto, videoinspelning(30 fps!), med stereoljud, supermacro(närgräns ca 0,1cm)
Medföljer: originalkartong med 2Gb SDminneskort, USBkabel, AV-kabel, rem, lock, programvara original, manualer.
Tina, kan du tänka dig att ge en kommentar på det jag skrivit.
Tack på förhand
Det är samma kamera som jag har, bra för nybörjare.Jag gav 2400 kr för min o fick med originalväska, batteriladdare och 4 st laddningsbara batterier. Säljaren betalade portot.Jag prutade. Läs om kameran på nätet o bilda dig en uppfattning.Bara att söka på kameranamnet. Lycka till.
Om du bestämmer dig för den här Canon Power Shot S3 IS. så måste jag få pröva den. Jag är lite fundersam på batterierna. Det är stora batterier väl som man å andra sidan kan köpa i vilken kiosk som helst om du skulle behöva, men hur länge räcker dom ?
Hur tung och stor är kameran? Jag vill att den ska rymmas i benfickan. Det fina med den verkar vara vikbar skärm och macroläget.
Gällande batterierna så räcker de ganska länge om man inte filmar ellr använder blixt så mycket.
Laddare o batterier finns för ca 200 kr, det är det värt. Ingen kamera att ha i fickan. Det här är så nära en systemkamera man kan komma. Det enda som saknas är att man inte kan byta objettiv.
Finns lite olika linser man kan köpa till.Den har Supermacro.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.