0 328 visningar

13 svar

Jag hittar ingen svamp!!

Elsy i Skellefteå

9 dec 2007 kl. 12:29

En härlig dag i skogen, men svampen har nog gått i idé!

0

"JAS" Helsingborg

9 dec 2007 kl. 13:56

Jösses vad fint, här i HBG är det +4g och grått, mulet och trist. Men det finns fortfarande svamp i Skåneskogen, ska ut i slutet på veckan och skörda mer Ostronskivlingar.

0

anithaumeå

9 dec 2007 kl. 14:07

Hej Elsy!
Jag har varit ute i dag och kollat, det var ingen idé att gå in i trattisskogen, för snön låg som en heltäckande matta över marken.
Nu vet jag i alla fall, det är bara att släppa.
Din vinterbild helt fantastisk.

0

elsy i Skellefteå

9 dec 2007 kl. 16:06

JAS du måste komma upp till Norrland du vet vi har Goliat, renar och älgar
och mycket mer!

0

Nada L Umeå

9 dec 2007 kl. 16:39

Hej Elsy,

Här i Umeå var det en fin solig dag,-2grader,efter en grå,regnig vecka med +grader.Jag hittade massor med tickor,krös,musslingar och på två träd vinterskivlingar, vid standpromenad längst Umeälven.
Man måste nöja sig med det som bjöds,helt enkelt, och vänta på våren.

0

Hej Anitha!

elsy i Skellefteå

9 dec 2007 kl. 16:49

Nu är det bara att släppa taget om alla svampar (gråt)  trots att det bjuder emot!
Visst blev det en fin bild tack för det! Du vet ju vilken kamera jag har!

0

Jag hittar ingen svamp!!/elsy i Skellefteå

"JAS" Helsingborg

9 dec 2007 kl. 17:16

Tjo, men visst! På 60talet var vi/familjen fler gång å fisk i Hornavan, Arvidsjaur/plog, å så har jag kompisen på Brändön(Lule) som handlar me klämmjöjja å rom. Så har jag köpt/handlat med rundpära o mandel med Jönsson i Bovallen. Men ja kom gjärn å plock. ( Tja, man gör så gott man kan)(dialektalt alltså) Ha dé.

0

cicki T Belgien

9 dec 2007 kl. 17:34

“Osvamp” alltså ;)

0

Hej Elsy igen

anithaumeå

9 dec 2007 kl. 20:19

Det var en bra idé vi bjuder upp lite svampplockande sörlänningar och visar dem vad vi har att bjuda på här och sedan kanske om vi har tur att det blir det omvända.
Vad sägs?

0

Hej Elsy igen/sörlänning

"JAS" Helsingborg

9 dec 2007 kl. 21:00

Tja, ni är välkomna, jag har plats för minst 7-8 pers utan att ens möblera om.

0

elsy i Skellefteå

9 dec 2007 kl. 21:05

Hej Cicki!
Precis så heter det,när jag åkte iväg hade jag okört till stället mitt, opromenerat,otagit några foton och sedan blev det osvamp!

0

elsy i Skellefteå

9 dec 2007 kl. 21:09

Hej Nada!
Jag har inte tålamod att vänta, men måste!
Det blir skogspromenader och lite fotografering i stället för svampplockning!

0

Hej Elsy igen/sörlänning

elsy i Skellefteå

9 dec 2007 kl. 21:10

JAS Tack jag kommer och är säker på att Anitha gör detsamma!

0

Hej Elsy igen/sörlänning

anithaumeå

9 dec 2007 kl. 22:04

Yes, I do.

Då tar vi med oss surströmming och så gör vi lite palt. Sedan så sover sörlänningarna och vi tar svampen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone