Enelie: Jag hittade en länk på Google där det finns uppgifter om en del affärer som säljer goliatmusseron i landet. I länken finns också uppgift om företaget som säljer askarna med goliatmusseron. Går tydligen att köpa dessa över nätet.
http://goliatmusseron.blogspot.com/
Jodå, Svamp i norr säljer till privatpersoner, man sparar minst en tia per ask (20 gram torkad svamp) att köpa därifrån mot att handla på affären. Jag köpte själv därifrån för några veckor sedan.
Deras sortiment hittas under rubriken “handla av oss”.
Medlemskap behövs bara för att bli delägare i den ekonomiska föreningen som företaget är. Att handla av, eller sälja till dem får alla göra.
Jag har en fråga igen ang. http://www.svampinorr.se :
Jag hittar ingen rubrik “handla av oss”. Det enda som är “klickbart” på sidan är “Höst och julmarknader etc”.?
Enelie: Om du klickar på länken du själv lade in så kommer du till sidan och högst upp i mitten finns då rubriken “handla av oss”, klicka där och du kommer till sortimnetet.
Kanske har du krångel med någon inställning i datorn. Jag klistrar in texten från här nere.
Torkad
svamp:
Annan förädling av
svamp:
Förädling av
vildväxande:
karljohan
fårticka
trattkantarell
blek taggsvamp
goliatmusseron
sandsopp
tegelsopp
rimskivling
svart trumpetsvamp
rödgul trumpetsvamp
blandsvamp
shiitake
svamppulver av karljohan, eller
sandsopp och kantarell.
Inlagd svamp
Shiitakepotpuri
Inlagda granskott
Granskottssirap
Älgörtsgelé
Älgörtssirap
Tranbärsgelé
Tranbärssaft
Hjortronsylt med whiskey
Hjortronchutney med röd chili
Svampen och övrigt är plockad i närområdet och torkad/förädlat av Svamp I Norr. Väl försluten i cellofanpåsar: 10 eller 20 gram beroende på art, eller i kartonger. Alternativt förpackad i 50, 100 eller 500ml burkar/flaskor.
Blev lite stökigt där, försöker en gång till.
Torkad
svamp:
karl johan
fårticka
trattkantarell
blek taggsvamp
goliatmusseron
sandsopp
tegelsopp
rimskivling
svart trumpetsvamp
rödgul trumpetsvamp
blandsvamp
shiitake
Annan förädling av
svamp:
svamppulver av karljohan, eller
sandsopp och kantarell.
Inlagd svamp
Shiitakepotpuri
Förädling av
vildväxande:
Inlagda granskott
Granskottssirap
Älgörtsgelé
Älgörtssirap
Tranbärsgelé
Tranbärssaft
Hjortronsylt med whiskey
Hjortronchutney med röd chili
Svampen och övrigt är plockad i närområdet och torkad/förädlat av Svamp I Norr. Väl försluten i cellofanpåsar: 10 eller 20 gram beroende på art, eller i kartonger. Alternativt förpackad i 50, 100 eller 500ml burkar/flaskor.
Tack Katarina för att du tog med innehållet från webb-sidan.
Märkligt, men jag får inte fram några rubriker att gå vidare på när jag går in på den sidan.
Jag blir sugen på att prova Inlagda granskott, Granskottssirap och Älgörtssirap.
De har jag aldrig hört talats om förrut.
Katarina sök på syltade granskott så får du upp recept på google.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=syltade+granskott&meta=
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.