0 269 visningar

7 svar

Dagens skörd, ingen frost!

"JAS" Helsingborg

15 dec 2007 kl. 17:43

Fantastiska bilder av Tina och här kommer en hel hop bilder från dagens utflyckt. Det blir svamp till kvällsmat.

Julpyssel ??

0

"JAS" Helsingborg

15 dec 2007 kl. 17:44

Några bilder på svamp från skogen alla är på Vinterskivling, en mycket vacker svamp i mitt tycke.

0

"JAS" Helsingborg

15 dec 2007 kl. 17:46

Några till på samma

0

buffy

15 dec 2007 kl. 18:03

Mycket vackra!

0

buffy

15 dec 2007 kl. 18:09

Jag var på Söderåsen idag, där var det frost, men mkt mer diskret och inte alls så vacker som på Tinas bilder. Hittade 262 g stelfrusna trattkantareller, så det blir svamp till middag här också =)

0

"JAS" Helsingborg

15 dec 2007 kl. 18:22

Hej buffy! Jag var vid sliprännorna i dag åxå men inte så god tillväxt på 10 dagar. Så jag stack ner en sväng vid Vallåkra stenkärlsfabrik och gick runt lite i skogen där och jösses vad svamp det var både Ostronmussling och vinterskivling och det är mycket kvar och håller vädret i sig blir det mer. Stick dit om du har tid jag kommer nog att ha fullt upp till efter jullovet, jag har Luftkuddeland på Högasten hela lovet. Kul med trattisar. Smaklig spis här blir det Ostronskivlingar i kväll.

0

gunhild

15 dec 2007 kl. 20:34

Håller med dig Jas, i detta fallet. Flammulinan är en av dom vackraste. Det finns tyvärr inte lika rikligt av dom här uppe, vi har för mycket vinter så dom hinner inte växa till sig.

0

"JAS" Helsingborg

16 dec 2007 kl. 00:23

Tycker du om smaken på dem gunhild? Jag har faktiskt inte provsmakat ännu.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone