Tvåan skulle kunna vara grönmussling. Foten kan vara kort som på det nedersta exemplaret här, men är tydligt markerad från skivfästet, och skivorna är gulaktiga:
http://www.dkimages.com/discover/previews/819/20062194.JPG
Tjo gunhild!vad glad jag blir över sådana underbart vackra bilder, 1an är rent strålande bra. Har du någon bild på “framsidan” av stinkmussling åxå. Anars växer det mycket grönmussling i det aktuella området.Och så denna.
Mellan bild 1+2 & 3 skiljer det 11 dagar
Hej gunhild Jag har kollat runt lite och Stinkmusslingen är ju finluden och det skulle förvåna mig om dessa tre fyra stycken längst ut på Fågelbärsstammen (bilden är från en låga som ligger lite snett så övre delen ligger inte på marken) skulle vara Stinkmusslingen. Det finns visserligen Grönmussling på mitten partiet och längs ned mot roten de som jag bifogade i mitt senaste bildinlägg vilka jag inte tror är Grönmussling. Men tre olika på samma stam, tja vem vet, om de finns kvar nästa gång så får jag väl försöka peta ner någon för en närmare titt. Tack i alla fall och än en gång kanonbilder.
Du glädjer mig mycket mer än du anar gunhild umeå. Fina bilder kallt och snöigt jag är otroligt glad över att inte behöva bo norr om Söderåsen. Som sagt jag kommer ju från Småländska höglandet zon 5 det har du väl knappt i Ume ens. Och så 5 år i Gävle med snöröjning som extraknäck. Jag tycker det är fantastiskt häftigt att åka till Småland eller Gävle och hälsa på en vecka med mycket snö men sedan räcker det gott och väl för mig. Jag är ju ute med Luftkuddeland på sportlovet och då får jag min beskärda del av vinterväder. För 2 år sedan barmhärtigade sig vaktis på Hårstahallen i Hudik han stod i receptionen på hotellet och väntade på oss, han insåg nämligen att våra bilar troligen inte skulle starta. minus 28g och 1,5 m snö fint som, ja!? det räcker för mig. Å va är “blöta” är det som smålänskt dopp i grytan kanske?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.