Hur är det med svamp hos dig? som du säkert sett så plockar jag/vi skåningar fortfarande en hel del. Själv har jag under Dec. plockat ca: 8lit “bara” hattar av vinterskivling, 10 lit. Blek Ostronmussling och nästan 20 lit. “vanlig” Ostronmussling. Hade jag bara haft mer tid så hade det blivigt mycket mer för det finns gott om dessa sorter runt HBG. God Jul & Gott Nytt År på dig. Hälsa familjen.
Just nu så finns det vinterskivling (eller vad jag tror är vinterskivling, hann inte ut och fotografera dom för * analys idag innan det blev mörkt). Och små huttrande trattkantareller som inte har behagat att visa sig förrän nu.
Dessutom har det varit jakt i skogarna så jag har inte kunnat vara ute och snoka efter svamp.
Det är -2 och blåsigt, ingen snö än. Men än finns det hopp. Har plockat trattisar i januari!
Usch, som här -2 men som tur är inte mycket vind. I norra Norrland har de flera + grader var 11+ inatt och i Mellansverige ner till -10 och här då åxå någon -. Har du inga Ostronmusslingar i skogarna runt dig, den vilda mycket godare än den odlade, tycker jag i alla fall.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.