0 191 visningar

19 svar

Fotopremiär

anithaumeå

24 dec 2007 kl. 13:47

Här är mina första bilder med den nya kameran.

GOD JUL PÅ ER ALLA

0

Enelie, Linköping

24 dec 2007 kl. 14:04

Fantastiska bilder!

Grattis till att du har fått tag i en kamera som du säkert kommer att trivas med.

En riktigt GOD JUL till dig!

0

"JAS" Helsingborg

24 dec 2007 kl. 14:39

Bra, nu får vi se fram emot massor av fina bilder hoppas jag. God Jul Önskar Vi dig.

0

GretheF Skåne

24 dec 2007 kl. 15:37

Vilka fina bilder

0

gunhild

25 dec 2007 kl. 00:04

Och vilken kamera blev det? Canon Ixus 75 från cyberfoto?
Jag ser också fram emot fler fina bilder från dig Anita.
Jag tog den här med mobilen i dag.

0

Geraldine "DINE" Palm

25 dec 2007 kl. 00:24

Nej jeg e inte bitter, :) jag har också beställt en ny kamerq, tyvärr hat den inte kommit än..Grattis till din fina kamera Anitha

0

Tina N

25 dec 2007 kl. 10:10

Härligt anitaumeå nu får vi mera bilder att avnjuta. Väntar med spänning.

0

anitha

A-M

25 dec 2007 kl. 10:36

Jättefina foton!
Väntar också på fler.

0

Lena M

25 dec 2007 kl. 11:16

Anitha, grattis till nya kameran, är den svår att sköta ?

Här är ett litet collage på tickor ifrån morgonens promenad.

0

Huke Svamp

25 dec 2007 kl. 11:25

Trevliga bilder. Är förväntansfull på dina kommande skarpa 3 centimeters närbilder. Tänk på skärpedjup och var skärpan är.

0

anithaumeå

25 dec 2007 kl. 11:40

Tack för all positiv respons.
Det blev en canon IXUS 70.
Jag har inte lärt mig den än.
Just nu är det min son som styr det hela. Den verkar inte vara svårhanterlig. Manualen är tjock att läsa, men jag har ju gott om tid. Roligt är det i alla fall.

Hukesvamp, en fråga från ett blåbär, vad menar du med skärpedjup?

Gunhild, vi kanske kan ta oss en fotosväng ute i naturen framöver?

0

Fotopremiär Anitha

gunhild

25 dec 2007 kl. 13:21

Gärna en fototur Anitha. Det finns ganska mycket tickor i älvbranterna. Den här tex. Tyvärr är det ganska halkigt där nere just nu.

0

H. Svamp

25 dec 2007 kl. 21:49

För att du skall få bäst information är det lämpligt söka på nätet om detta. Du har kanske en kamera där du inte kan styra något förutom själva vilket objekt du vill fotografera. Men kortfattat så är det där du har skärpan i bilden. Främst tydligt blir det när du fotograferar närbilder. Om man kommer riktigt nära så blir skärpedjupet väldigt lite. Du kanske inte får skärpa på hela ditt objekt. Då gäller det att välja var skärpan skall vara på det fotograferade objektet. Jobba på du är på väg in i en spännande värld.

0

anithaumeå

25 dec 2007 kl. 21:55

Tack för ett utförligt svar.

0

Geraldine Vällingby

28 dec 2007 kl. 16:30

Nu har min kamera anlänt, en digitalkamera Nikon COOLPIX S700. Bilderna blir ju inte riktigt lika bra som med en “vanlig” kamera, men jag är helnöjd ändå, min förra höll på och krångla med linsen och så blev det error hela tiden när man skulle ta bilder.

0

gunhild

28 dec 2007 kl. 18:31

Spännande låt oss se resultatet.
Jag köpte en digitalkamera till min dotter i julklapp.

0

Geraldine

28 dec 2007 kl. 23:43

Här är ett foto med min nya “digi”. tyvärr ingen svamp, men den passar väl ändå i dessa juletider:)

0

Fotopremiär Geraldine

anithaumeå

29 dec 2007 kl. 08:55

Hej på dig!
Den bilden duger mycket bra.
Jag tycker att det blev en tydlig bild. Vad tycker du?

0

Fotopremiär Anitha

Geraldine

29 dec 2007 kl. 16:23

Ja, det tycket jag oxå. Det ska bli så kul att fota lite svamp med den. Nackdelen med digitalkamera är att det är svårt att hålla handen still när man fotar, för de är så små, fördelen är ju att den tar liten plats när man ska ut i skogen och ränna. Jag tycker att dina bilder var mycket bra, tydliga. Hoppas du får mycket glädje av den. Hur var det nu igen, du köpte den via nätet eller en butik?

0

Fotopremiär Anitha

anithaumeå

29 dec 2007 kl. 17:53

Hej Geraldine!
Jag köpte den via nätet. El-Giganten. De hade olika paketpris.

Kameran,en väska samt 2GBminne gick på 2 229:- fraktfritt.

Jag är ju ingen tekniker och dessa manualer är svåra för mig. Men jag får väl ta ett steg i taget.
Det där med att kameran är lätt och svår att hålla stilla, har jag redan märkt. Men kanske det går att träna upp stadigheten.
Lycka till i fortsättningen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone