0 230 visningar

8 svar

Kolla! Matsvamp i dag

"JAS" Helsingborg

30 dec 2007 kl. 16:17

Ja än går det att plocka en del matnyttigt. Det blev 6kg rensad Ostronmussling idag. vinterskivlingen fick stå kvar den tar jag senare (den finns i massor) och KANTARELLERNA (Årets sista!)lämnade jag åxå!

0

gunhild Västerbotten

30 dec 2007 kl. 16:22

Vad ska man säga? Helt underbara bilder att vila ögonen på speciellt flammulinorna.Jag har varit ute och skottat snö och plumsat omkring. Tyvärr är det isgata under snön och det är fler än en som fått frakturer i dag. stackars dem.

0

Enelie, Linköping

30 dec 2007 kl. 16:23

Avis, blir jag.
Man kanske skulle ta och flytta till Skåne så man kan plocka svamp hela året :)

0

buffy

30 dec 2007 kl. 16:54

Min fångst idag var långt ifrån lika imponerande som JAS, men ändå: 10 fina kantareller i hygglig storlek och 3 hg trattkantareller. Utanför Klippan, NV Skåne.

0

cicki T Belgien

30 dec 2007 kl. 17:01

0

NadaL Umeå

30 dec 2007 kl. 20:43

Det är bara att gratulera dig Jas!

0

Enelie, Linköping

31 dec 2007 kl. 00:43

Efter att jag läst cicki T´s länk så behöver jag ju inte vara avis längre på er i Skåne.
Jag har ju bara några mil till Ulrika och brukar själv plocka svamp där ibland.

0

"JAS" Helsingborg

31 dec 2007 kl. 01:01

Jag försökte ta kontakt med Aftonbladet och meddela dem att vill man ha svampinfo så borde man gå in på “vårt” forum men det funkade inte. Enelie, Linköping du bor i en region som är helt outforskad av mig men däremot så vägen mellan Lin/Norrköping - Västervik har jag ju rätt bra koll på och under juli-sep finns det en massa bra ställen. Kom och hälsa på mig på Lysingsbadet i sommar så får vi lägga upp en plan. Jag är där si så där 23/5 - 25/8. Kolla vår hemsida så får du mitt tele.nr. Ring det är helt lugnt. http://www.luftkuddeland.se

0

Enelie, Linköping

31 dec 2007 kl. 18:16

Det låter kul.
Jag rör mig oftast i samma svampskogar häromkring av gammal vana.
Det finns ju som sagt mycket att urforska och upptäcka.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone