0 417 visningar

20 svar

Gott Nytt miljöår!!!

Bo Reyer

31 dec 2007 kl. 17:19

Jag vill på detta något blygsamma sätt försöka att få till stånd ett ökande miljömedvetande. Vår jord är snart ett minne blott, om ingenting görs nu! Därför behövs ett nytt och viktigt miljöparti inför nästa val. Jag är tacksam för alla förslag på en karismatisk ordförande för det nya miljöpartiet!

0

Enelie, Linköping

31 dec 2007 kl. 18:48

Det är ett bra initiativ från dig att starta ett nytt år med att ta itu med ett stort och angeläget problem som vi alla har att brottas med.
Om vi alla hjälps åt, drar vårt strå till stacken, så kan vi komma framåt och få mer hållbara lösningar.

Jag har inget förslag just nu, på rak arm, på en karismatisk ledare.
Men jag vill passa på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År!

0

Bo Reyer

31 dec 2007 kl. 20:36

Själv har jag några personliga favoriter till partiledare: 1 Pererik Åberg, 2 Hans Alfredsson, 3 Jan Guellio. Förlåt alla svampvänner. Jag glömde Micke som är alla mycofagasters val!

0

Enelie, Linköping

31 dec 2007 kl. 21:15

Hans Alfredsson röstar jag gärna på.

Men vem är Pererik Åberg?
Det namnet är inte bekant för mig. (Jag hoppas att det inte är någon dum fråga.:)

0

Totte Gbg

31 dec 2007 kl. 21:59

Vår kruskrulliga väder Pererik :D

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=5087&a=92735

0

"JAS" Helsingborg

31 dec 2007 kl. 22:17

Jag ställer upp! Nej jag tror att det är dags att skrota det system vi har idag och göra något nytt och radikalt. Låt gymnasieeleverna sköta styret med folkomröstning via sms. och www. Inför äntligen en sann demokrati där varje individ kan säga sitt, vi är där nu äntligen fins tekniken. Så varför hålla kvar vid ett förlegat system med en massa utsugare som i slutändan visar sin inkompetens. Jag stod på miljöpartiets partilista i Gävle då det begav sig på 80talet men ack så besviken man har blivigt. (Jag hoppade av i tid)

0

Enelie, Linköping

31 dec 2007 kl. 22:55

Nu är murkelsåsen uppäten så då kan man koncentrera sig på annat innan desserten.
Direktdemokrati med folkomröstningar är jag för men varför bara gymnasieelever?
Kombinera alla åldrar; både ungas nytänkande och ideerikedom med äldres kunskap och erfarenhet.

0

"JAS" Helsingborg

1 jan 2008 kl. 16:14

Nej jag menar att alla ska delta, men gymnasieeleverna kan “ta hand om styret” om ni förstår vad jkag menar med det, inga politiker mer.

0

Bo Reyer

1 jan 2008 kl. 16:23

Det nya miljöpartiets ordförande skulle kanske vara en kvinna. Gudrun dök upp allra först i mina tankar men henne skyr man. Imorgon ska jag ringa Mona Sahliv för att höra om hon är intresserad.

0

cicki T Belgien

1 jan 2008 kl. 18:08

Babben Larsson! Hon har tillräckligt med skinn på näsan och bra munläder!

0

Poccahontas

5 jan 2008 kl. 19:25

Tror ni det skulle gå att få en “blindtarm” i receptbanken med endast veganrätter eftersom vi är många som inte äter döda djur eller sånt som har djuranknytning? Själv är jag väldigt dålig på matlagning, så alla tips är välkomna.

0

Poccahontas

Enelie, Linköping

5 jan 2008 kl. 19:49

Hej!
Om du går in på “Information” här på Svampguiden. Så hittar du Michael K.´s mailadress där. Då kan du lämna förslag.

Han informerar där att…
“Tycker du att något saknas eller kan förbättras på dessa sidor är du välkommen att höra av dig.”

0

Poccahontas

Poccahontas

5 jan 2008 kl. 20:27

Tack, Enelie. Tror han är mycket upptagen så ni som kan får gärna börja nu.

0

Hej Vego!

"JAS" Helsingborg

5 jan 2008 kl. 20:30

Själv har jag inte ätit kött sedan 1972 och när jag gick igenom “recept” länken så upptäckte jag att de flesta recept inte innehåller kött, så det är bara att kolla ordentligt där så har du mat som du kan laga i flera år.

0

Poccahontas

Enelie, Linköping

5 jan 2008 kl. 20:36

Här kommer ett recept som jag lagt in under länken “Recept” nu.
“VEG. Kålrabbipuré med kantareller”
Jag hoppas att det smakar!

0

Poccahontas

cicki T Belgien

5 jan 2008 kl. 20:52

Poccahontas, håll dig till ämnet!

0

Poccahontas

"JAS" Helsingborg

5 jan 2008 kl. 21:03

Hej cicki! jag tror det blev ett litet sidohopp angående våra matvanor. Det har pågått en debatt just om matproduktionen i världen och mycket om hur köttproduktionen påverkar miljön.

0

Poccahontas

Poccahontas

6 jan 2008 kl. 10:10

Jag ber om ursäkt. Vänder på bananskalet och halkar ut igen

0

Mr Myspys

6 jan 2008 kl. 11:13

Usch, gör som vi, annars så får du inte vara med att leka.
Gissar att ni alla har en bil. Ni flyger och far till varmare länder då och då. Vadå dubbelmoral. De is och värmeperioder som har varit, hur har de uppkommit? Detta motiverar dock inte till denna rovdrift på jorden som görs idag skall fortgå. “Vi måste välja en ledare.” “Jag äter inget som är relaterat till djur.” Då kan ni inte äta något. Allt är relaterat till djur och tvärtom. Allt idag som är producerat har en relation till djur. Vadå skygglappar? Ni har väl kläder på er? Hur tror ni de har producerats och kommit till er? Allt hör samman. Tänk stort. Vi människor är egoistiska. Vi vill ha det bra. Bara jag slipper betala.

0

Enelie, Linköping

6 jan 2008 kl. 22:18

Tips för dem som vill. Gör en test på hur mycket du själv förbrukar av miljön.
Se bifogad länk.
Välj “Testa dig själv” eller rubriken “Hur klimatvänlig är du”.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2708

0

Mr Myspys

"JAS" Helsingborg

7 jan 2008 kl. 19:33

SÅÅÅ, Mr Myspys. Det är bara att klampa på i de gamla upptrampade spåren och dra skygglapparna tätare runt huvudet och stirra stint ner i backen och hoppas på att allt inte går åt helvete medan du är här, eller vadå? Och självklart hänger allt ihop, jag tror det kallas för EKOLOGI, men vadå allt djurrelaterat?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone