Jag vill på detta något blygsamma sätt försöka att få till stånd ett ökande miljömedvetande. Vår jord är snart ett minne blott, om ingenting görs nu! Därför behövs ett nytt och viktigt miljöparti inför nästa val. Jag är tacksam för alla förslag på en karismatisk ordförande för det nya miljöpartiet!
Det är ett bra initiativ från dig att starta ett nytt år med att ta itu med ett stort och angeläget problem som vi alla har att brottas med.
Om vi alla hjälps åt, drar vårt strå till stacken, så kan vi komma framåt och få mer hållbara lösningar.
Jag har inget förslag just nu, på rak arm, på en karismatisk ledare.
Men jag vill passa på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År!
Jag ställer upp! Nej jag tror att det är dags att skrota det system vi har idag och göra något nytt och radikalt. Låt gymnasieeleverna sköta styret med folkomröstning via sms. och www. Inför äntligen en sann demokrati där varje individ kan säga sitt, vi är där nu äntligen fins tekniken. Så varför hålla kvar vid ett förlegat system med en massa utsugare som i slutändan visar sin inkompetens. Jag stod på miljöpartiets partilista i Gävle då det begav sig på 80talet men ack så besviken man har blivigt. (Jag hoppade av i tid)
Usch, gör som vi, annars så får du inte vara med att leka.
Gissar att ni alla har en bil. Ni flyger och far till varmare länder då och då. Vadå dubbelmoral. De is och värmeperioder som har varit, hur har de uppkommit? Detta motiverar dock inte till denna rovdrift på jorden som görs idag skall fortgå. “Vi måste välja en ledare.” “Jag äter inget som är relaterat till djur.” Då kan ni inte äta något. Allt är relaterat till djur och tvärtom. Allt idag som är producerat har en relation till djur. Vadå skygglappar? Ni har väl kläder på er? Hur tror ni de har producerats och kommit till er? Allt hör samman. Tänk stort. Vi människor är egoistiska. Vi vill ha det bra. Bara jag slipper betala.
Tips för dem som vill. Gör en test på hur mycket du själv förbrukar av miljön.
Se bifogad länk.
Välj “Testa dig själv” eller rubriken “Hur klimatvänlig är du”.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2708
SÅÅÅ, Mr Myspys. Det är bara att klampa på i de gamla upptrampade spåren och dra skygglapparna tätare runt huvudet och stirra stint ner i backen och hoppas på att allt inte går åt helvete medan du är här, eller vadå? Och självklart hänger allt ihop, jag tror det kallas för EKOLOGI, men vadå allt djurrelaterat?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.