Kul att den blev omtyckt, jag är fortfarade mätt sedan igår.
Hårdstek Ostronmussling i smör (så klart), när den nästan är klar tillsätt lite riven vitlök stek yttligare någon minut tillsätt grädde, dill och saft från lime, svartpeppar och salt, servera på rostat bröd, som förrätt eller så.Mums mums.
Hej Norma! Här växer de nästan uteslutande på Död eller döende Alm. Men de går väl på de flesta lövträd, annars får det bli att gå till affären. Här kostar de 175-200kr/kg.(Kallas för ostronskivling i butiken??) Jag gillar Thai krubb, ser gott ut det du har på bilden. Har du något bra recept på den, hittar knappt något i mina böcker, vad har du gjort med dem du har i skålen? Gott Nytt föresten.
Gott Nytt År på dig med!
Vi lagade Tom Kha Gai när jag tog den bilden.Den var god.En soppa med kokosmjölk,kyckling,chili,citrongräs,charlottenlök,kaffirlimeblad m.m det var en svamp till förutom ostronskivlingen det som liknar små bollar på bilden, hette straw mushroom.Du får gärna receptet om du vill? det är på engelska.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.