Tinas är enligt vad jag tror samma art som min ‘Hatiora salicornioides’. (lik saltört, Salicornia)
JAS och mina stora (och många) kan vara Rhipsalis teres, hette tidigare bl.a. ‘R prismatica’. När jag fick den 1966, var det bara en liten pinne. Nu fyller plantorna luftiga kubikmetrar. Mitt ex lär härstamma från Bergianska trädgården.
Ett annat, av någon föreslaget namn, är ‘Rhipsalis neves-armondii’. Det är inte så lätt att bestämma brasilianska kaktéer heller!
En del om dessa finns bl.a. här: http://www.desert-tropicals.com/Plants/Cactaceae/Rhipsalis_teres.html
Det röda skimret ovanför de vita blommorna på min första bild kommer från “Jokke” som jag tog som ett bladskott i trappan på Hotell Engelmark i Jokkmokk under ett renjobb 1965.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.