0 253 visningar

9 svar

Prisgaranti???

anithaumeå

2 jan 2008 kl. 21:43

Känner ni till att El-Giganten har prisgaranti på sina varor.
Det gäller under 30 dagar från ditt inköpstillfälle.
Om du hittar samma vara billigare i en annan butik, även annan El-Gigantbutik,, Internet gäller också, så får du mellanskillnaden tillbaka av El-Giganten. OBS Varan ska finnas kvar i jämförelsebutiken.
Detta hände mig och innebar att jag fick tillbaka 459:-. Det satt bra.

0

Geraldine Palm

2 jan 2008 kl. 21:48

Grattis! Bra att du är uppmärksam! 459 kronor är mycket pengar så här efter alla julklappsköp;)

0

Enelie, Linköping

2 jan 2008 kl. 23:14

Jag kanske ska hålla lite extra utkik nu för jag köpte en skrivare där i december.
Men jag visste inte att det även gällde prisjämförelse på Internet.

0

anithaumeå

3 jan 2008 kl. 08:41

Enelie!
Jag visste inte det heller, men jag fick muntlig info av El-Giganten att så är det.

Håll utkik. En bekant till mig fick tillbaka 991:-, på en mobiltelefon. För mig var det kameran.
*Lycka till.

0

Geraldine Palm

3 jan 2008 kl. 08:57

Dom har en garati till: att varan finns kvar när dom annonserat om den och det står att det finns i lagersaldo, ett par dagar ska dom kunna erbjuda vad de annonserat om. För att folk inta ska bli besvikna och att det är lockvaror. Vi såg en bärbar dator för 4995:- som vi blev intresserade av, det stod på nätet att butiken i Bromma hade 3 st. Vi kommer dit och den var slut, då erbjöd de en data för 6995:- för samma pris som den i annonsen, samma egenskaper o s v, vi köpte den. Sen när vi kollade upp vad den kosta låg den på 8495:- oj vad nöjda vi blev med den:)det kändes som vi sparat 3500kr!

0

anithaumeå

3 jan 2008 kl. 09:14

Jag säger GRATTIS.

0

Enelie, Linköping

3 jan 2008 kl. 15:36

Instämmer.
Det här var flera nyheter om El-Giganten som jag inte visste.

0

Elisabeth Jansson

10 jan 2008 kl. 00:01

Hej!

Har nyss läst om prisgaranti på elgiganten och följande gäller:

30 dagar prisgaranti
El-Giganten lämnar 30 dagar prisgaranti från köpdatumet. Skulle du mot förmodan hitta en produkt billigare, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har motsvarande specifikationer och kan köpas på lika villkor.

Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och ej mot Internet. Glöm ej att ta med kvittot.

Prisgarantin gäller ej vid köp på http://www.elgiganten.se

Jag letar en massageduna av Nordica den dyrare sorten är det någon som har provat den?
Jag har gjort det men bara i affären!

0

anithaumeå

10 jan 2008 kl. 08:11

Hej Elisabeth!
Det var ju det som var det lustiga. Att i butiken (El-Giganten), sade de att det gäller även mot internet.
Jag köpte min kamera via El-Giganten internet och fick tillbaka 459:- när den vanliga butiken i Umeå annonserade kameran för 1490´:- Det var inga problem alls. Jag fick pengarna av butiken.

0

Geraldine

10 jan 2008 kl. 10:19

..regler är till för att brytas:) Grattis än än gång till dej Anitha!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone