0 529 visningar

6 svar

"Farlig" dallergröppa

Enelie, Linköping

2 jan 2008 kl. 22:32

Jag gjorde en sökning efter att ha sett Joachim K.´s fina bilder i en tråd från idag.

En man har på något mystiskt sätt blivit infekterad av dallegröppa. Tyvärr med tragisk utgång.
Jag tyckte bara att det var en märklig historia.
Jag hoppas att jag inte skrämmer bort någon från svampskogen.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2007/03/20/svampar-fran-ruttnande-bjo/

0

Farlig dallergröppa

anithaumeå

2 jan 2008 kl. 22:39

Det var en läskig historia.
Man går aldrig säker.

0

Farlig dallergröppa

"JAS" Helsingborg

2 jan 2008 kl. 22:42

Riktigt ruskigt!

0

Farlig dallergröppa

Joachim Krumlinde

3 jan 2008 kl. 11:29

Hoppas det inte var farligt att fotografera den :-)

0

Farlig dallergröppa

Daniel Persson

3 jan 2008 kl. 11:39

Detta har faktiskt varit uppe till diskussion här tidigare, men det är sannerligen en horribel historia som inte bör glömmas bort…

0

Farlig dallergröppa

Enelie, Linköping

3 jan 2008 kl. 15:40

Jag tror att fotografer klarar sig och alla andra också.;)

Jag trodde först att det var en modern folksägen när jag hittade artikeln. Men sidan verkar ju vara ok.

0

Farlig dallergröppa

Tina N

3 jan 2008 kl. 16:59

Tvi för den lede, här hade jag gröppan inne i köket i flera dagar den var ju så rosa o fin….

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone