0 395 visningar

8 svar

Vem har gjort detta

Tina N

3 jan 2008 kl. 16:55

vad kan det vara för trädmarodörer.
Närapå hela rotpartiet på granen var söndertuggat,fullt av gångar o tunna skivor. Trädet hade naturligtvis stjälpt.Är det någon som vet vilka kräk som är så energiska.

0

Jan A, Uppsala

3 jan 2008 kl. 17:05

Troligen hästmyror.

0

Kalle

3 jan 2008 kl. 17:05

Myror, troligen stackmyra är mitt svar.

0

Enelie, Linköping

3 jan 2008 kl. 21:09

Jag håller nog på hästmyror jag också.

0

"JAS" Helsingborg

3 jan 2008 kl. 22:48

Absolut är det Hästmyror som har varit framme, dem får man se upp med kan käka upp hela hus.

0

Tina N

4 jan 2008 kl. 08:54

De här hittae jag inte hemma utan ett par mil bort.

0

"JAS" Helsingborg

4 jan 2008 kl. 21:40

Min kompanjons pappa drev Anticimex i många år och ibland var vi med honom och i skogarna runt Aneby i Småland så var det en stackars gubbe som hade fått sitt gamla torp uppätet av hästmyror.

0

"JAS" Helsingborg

4 jan 2008 kl. 21:44

0

Tina N

4 jan 2008 kl. 22:29

Det ser verkligen ut som att hästmyrorna inte kan slingra sig ur detta.Tack alla för visat intresse. I sommar ska jag försöka fota myror, om de behagar vara stilla så länge att man hinner knäppa av.
Trevlig helg.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone