0 282 visningar

9 svar

JAS! Flugsvampen och människan

Jan A, Uppsala

4 jan 2008 kl. 21:50

JAS! 
Innan du köpte boken meddelade jag ungefär detta: Nothänvisningarna i kapitel 2 i första delen av boken saknas/har råkat falla bort.  Själva noterna finns i slutet av boken. 
Jag har en .PDF-fil med de saknade hänvisningarna, som jag kan maila dig—om du vill. 
(Det rör sig om sidorna 51-71.)
Om också andra vill ha filen så är det bara att meddela detta!

0

Jan till Jan

"JAS" Helsingborg

4 jan 2008 kl. 23:40

Hej Jan! Ja det vore snällt av dig. Jag ska ta mig tid och kolla upp lite av noterna på nätet så fort jag får tid. Fantastiskt vad en svamp orsaka.

0

Jan till Jan

Geraldine

4 jan 2008 kl. 23:50

Vill bara lägga till en liten bild

0

Jan till Jan

Geraldine "DINE" Palm

4 jan 2008 kl. 23:53

Tjena Jasen! Den här bilden har jag förmedlat tidigare, hur e re me dej?

0

anithaumeå

5 jan 2008 kl. 08:30

Hej Jan A!

Jag är tacksam för att få hänvisningarna på PDF-fil. Jag håller på att läsa boken. Verkligt intressant.
mailadress: anithalundberg@hotmail.com

Tack på förhand

0

Geraldine "DINE" Palm

"JAS" Helsingborg

5 jan 2008 kl. 17:35

Hej Geraldine “DINE” Palm. Ja allt är bra jag jobbar för fullt sista dagen i morgon sedan ledig till vecka 7 så varför klaga. 2- och underkylt regn = 2mm. isskorpa överallt. När jag halkade var det en skånekäring som sa - Ja se opp dé é glatt idá-Inte fan tyckte jag det var roligt (Från jan 1979 då var det lite dialektal förväxlingar) Ha en trevlig helg.

0

Jan till Jan

Jan A, Uppsala

5 jan 2008 kl. 17:57

Hej JASJAN, PDF-filen har landat i ett märkligt, färgstarkt och lite uppblåst land; Luftkuddelandet!
Såg på texttv att det är glatt i Skåne idag också. Akta svamparna…

0

Att ha det glatt

Enelie, Linköping

5 jan 2008 kl. 18:11

Citerar Robban Broberg:
“Det är bättre att vara på hal is och ha det glatt,
än att gå omkring i lera och sörja”.

0

Att ha det glatt

"JAS" Helsingborg

5 jan 2008 kl. 19:14

Den var bra! Ska lägga den på minnet i stället för i fickan. Robban är bra.

0

Jan till Jan

"JAS" Helsingborg

5 jan 2008 kl. 19:21

Hej Jan A, Uppsala. De värsta är de som är irriterade över sin fotsvamp medan de kör bil i detta väglaget och trycker plattan i mattan = vägrenssvamp och eller i många fall den nu rätt vanliga åtminstone här i Skåne, bårsvampen eller ännu värre, kors kors elände.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone