0 458 visningar

11 svar

Gissa svampar undervisning!

Elisabeth Jansson

5 jan 2008 kl. 12:41

Hej på er alla!

Nu är det nytt år och en ny svampsäsong är att vänta även om det lär dröja ett tag.
Det är flera med mig som vill ha lite svampar att gissa på och diskutera omkring.
Det gör ju inget om svamparna har varit med tidigare på guiden vi som inte är så duktiga behöver ständig upprepning.

Jag kan börja med att lägga in utav mina favoriter och så kan väl stjärnorna och ni andra duktiga vänta lite!

Gissa svamparnas namn

0

Lena M

5 jan 2008 kl. 13:17

Bra initiativ det behövs verkligen.

En snabb gissning ( rymt från spisen )

1. blå taggsvamp
2. zontaggsvamp

återkommer

0

Lena M

5 jan 2008 kl. 14:01

Och på den tredje är gissningen

brandtaggsvamp

Sen får jag se vad andra kommer fram till

0

Alf Pallin

5 jan 2008 kl. 14:42

Nr 2 orange taggsvamp

0

Elisabeth Jansson

5 jan 2008 kl. 17:01

Helt rätt

1.Blå taggsvamp Hydnellum  
  caeruleum
2.Orange taggsvamp Hydnellum
  aurantiacum
3.Brandtaggsvamp Hydnellum
  auratile

Nu är det någon annans tur att visa bilder

0

Jan A, Uppsala

5 jan 2008 kl. 17:10

Elisabeth, jag gillar “En studie i blått”, komposition och accessoarer!

0

Elisabeth Jansson

"JAS" Helsingborg

5 jan 2008 kl. 17:40

Hej Elisabeth Jansson! Jag lägger fortfarande ut svampar som jag vill veta vad det är, de senaste från 071230 och det lär komma fler nästa vecka. Så ni får gärna kolla mina trådar där finns det att gissa på. Jag har en hätta som jag inte får ordning på. Ha en trevlig helg. Och här kommer en som ingen har svarat på.

0

Elisabeth Jansson

Tina N Kolsva

6 jan 2008 kl. 01:21

Det är väl Mjukskinn på G JAS.

0

Lena M

6 jan 2008 kl. 09:40

Jag kan ta tre inte så svåra om någon vill dra sig till minnes vad de heter.

0

gunhild

6 jan 2008 kl. 10:44

Ett förslag från mig är att vi startar en ny tråd för nya “gissesvampar” så man vet vad svaren häsyftar till för bilder.
Bra som jag sett ibland att man skriver Rätt svar i rubriken.

0

gunhild

6 jan 2008 kl. 10:45

Tryckfelsnisse smög sig in. Hänsyftar ska det vara.

0

Lena M

6 jan 2008 kl. 11:05

Ja de är nog bättre så, nästa ” svampbildsutläggare ” kan ju tänka på det.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone