Hej alla
Döm om min förvåning när jag ställde ut soptunnan för tömning imorse. Råkade titta på en almestubbe som står precis i tomtgränsen. Har aldrig sett vinterskivling i verkligheten men kan det var något annat? Ljusa urnupna skivor och sammetsbrun fot. Visst är naturen fantastisk.
Jag hittade massor i förgår men plockade bara ca 5lit som jag gav bort har 10st 0,5 literburkar konserverat. Jag undrar hur det ska bli i framtiden då de här i Skåne, samma med Ostronmusslingen, till 80% växer på död Alm och Almen är ju på väg ut ur “sortimentet” pga. Almsjukan. Resten växer nästan uteslutande på sälg men som på bilderna så finns det en del på gamla boklågår åxå. Nu ska jag göra pastasås med KJ. :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.