0 293 visningar

5 svar

Dagens guldsvamp

Tina N Kolsva

11 jan 2008 kl. 14:04

Är det en flugsvamp som ändrat färg eller någon av de andra flugsvamparna ? Det är svampens egen färg, jag har inte manipulerat den.

0

Hans v E

11 jan 2008 kl. 17:22

Jo men solen verkar stå lågt, så på bilden blir svampen mycket gulare än du tyckte i verkligheten.

0

Tina N Kolsva

11 jan 2008 kl. 17:44

Jag har ju skrivit att det är svampens färg. Den såg ut som guld.Kameran juger inte.Jag tyckte den var så gul son på bilden. Därmed basta.

0

"JAS" Helsingborg

11 jan 2008 kl. 17:46

Å andra sidan så har jag sett många rent gula & oranga men ingen kopparfärgad. Snygg bild igen Tina. Såg den ut så här i “orginal” ?

0

Tina N Kolsva

11 jan 2008 kl. 17:52

Där den stod i skogsbrynet hade den samma färg som jag ser på min skärm. Jag blev själv väldigt förvånad. Det fanns bara en.

0

"JAS" Helsingborg

11 jan 2008 kl. 18:40

Jösses Tina jag var bara 2 sek. efter dig med mitt inlägg. Jag tror dig, har du sett en sådan så har du, sedan får andra tvivla bäst de vill. Jag har själv sett mycket konstigt i skogen. Och vad tusan det finns ju vita jordgubbar, smultron och hallon så varför inte guldfärgade flugsvampar.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone