Detta är det ätbara, sedan kommer fler, några som jag inte sett innan, eller ja lagt märke till ska man nog säga. Åkte hemifrån 9.30 plockade korgen full och tog 140 bilder och var hos kompisen i Laröd straxt norr om Hbg 12.00. Lite trist men jag kunde ju inte ställa korgen (vikt 11kg den är rätt blöt men ändå) i skogen och strosa runt lite, så jag fick återvända till bilden. Skall ut så fort det går igen, har hittat ett nytt ställe som verkar mycket lovande.
Nej & hej Evus, frågan är inte dum, det finns ju några arter att välja mellan. Går du till en något så när välsorterad livsmedelsbutik så hittar du den som Ostronskivling 180 - 220Kr/kg men här kallar vi den för Osrtonmussling. Har med dagens skörd hittat sedan dec. ca 80lit.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.