0 207 visningar

6 svar

Lite av dagens skörd

"JAS" Helsingborg

11 jan 2008 kl. 15:07

Detta är det ätbara, sedan kommer fler, några som jag inte sett innan, eller ja lagt märke till ska man nog säga. Åkte hemifrån 9.30 plockade korgen full och tog 140 bilder och var hos kompisen i Laröd straxt norr om Hbg 12.00. Lite trist men jag kunde ju inte ställa korgen (vikt 11kg den är rätt blöt men ändå) i skogen och strosa runt lite, så jag fick återvända till bilden. Skall ut så fort det går igen, har hittat ett nytt ställe som verkar mycket lovande.

0

"JAS" Helsingborg

11 jan 2008 kl. 15:10

Jag glömde säga att på bild två så har vandalerna varit framme, minst 5kg utmärkt svamp söndersparkad eller något sådant. Sicket dumt tilltag, de skulle bara veta att man kan få 100:-Kg på restaurangerna för den.

0

Evus

11 jan 2008 kl. 17:04

En kanske dum fråga…men vad är det för svamp?

Håller med om vandalerna.

0

gunhild

11 jan 2008 kl. 18:16

Jag bor tydligen i fel landsända. Så här ser det ut hos mig i dag. Du kan vara lycklig du.

0

"JAS" Helsingborg

11 jan 2008 kl. 18:42

Det ser jättefint ut, ett riktigt vinterlandskap men jag är inte avis :).

0

Evus

"JAS" Helsingborg

11 jan 2008 kl. 21:21

Nej & hej Evus, frågan är inte dum, det finns ju några arter att välja mellan. Går du till en något så när välsorterad livsmedelsbutik så hittar du den som Ostronskivling 180 - 220Kr/kg men här kallar vi den för Osrtonmussling. Har med dagens skörd hittat sedan dec. ca 80lit.

0

Evus

Evus

11 jan 2008 kl. 22:10

Oj, jaha var det en Ostronmussling. Dom har jag sett i butikerna.

Tack för svaret och grattis till skörden JAS

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone