Är det bara jag som plockar svamp i Härrydaskogarna, eller är det så förfärligt mycket svamp i år? Fyller lätt 4 hungriga magar med stekt eller stuvad svamp, efter varje svamptur. Ett enormt överflöd! Härrydabor, ut och hjälp mig att hämta skogens guld!
Fia, det är lite långt att åka. Så du får var en entusiast eller utsvulten på svamp för att ta dig hit. Om du åker mot Göteborg från Stockholm via Jönköping så ligger Härryda ca 2 mil före Göteborg. I skogarna norr om motorvägen brukar jag plocka mycket trattisar.
Väl mött
Jag tror att sign. tratten aldrig hade för avsikt att tala om var svampen skulle finnas.
Han ville nog bara retas lite.
Ibland kan det vara nog så irriterande att få för mycket av något, mer än vad man kan äta upp eller frysa in. Det bara finns där, men man kan inte göra något åt det.
Då kan det vara en tröst, att det inte kommer någon annan till godo heller. Ytterligare glädje då, att tala om för dem vad de missar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.