0 261 visningar

9 svar

Denna jäkla gallsopp!

cicki T Belgien

12 jan 2008 kl. 17:16

En liten en måste ha smitit in i min förvällda K-J. Skulle göra svampkrustader, glöm det, BÄRK!

0

anithaumnär

12 jan 2008 kl. 17:23

Jag har medkänsla. Det måste vara jäkligt snopet, när du är inställd på en viss smak och får känna på något helt annat. Men de är ju mycket lika varandra. Hoppas att det löste sig ändå.

0

cicki T Belgien

12 jan 2008 kl. 17:52

Jorå, vanlig champinjonstuvning blev det istället. MORR!

0

GretheF Skåne

12 jan 2008 kl. 18:35

Har läst att det ska vara något förskräckligt att få i munden, väntade du gäster???????????

0

Sofia, Skåne

12 jan 2008 kl. 18:49

Samma sak hände mig för två år sedan. Man blir helt förtvivlad!

0

"JAS" Helsingborg

12 jan 2008 kl. 23:43

Mig åxå, tvi vale!

0

cicki T Belgien

13 jan 2008 kl. 00:12

En hel stuvning åt skogen! Även om man gillar peppar så funkar inte detta! Smakar precis som namnet GALLA! Och då kan det inte ha varit mer än en liiiiten bit med. MORRRR!

0

Bengt Sandh

13 jan 2008 kl. 03:27

Hej Cicki!

Jag tror inte för ett ögonblick att du inte har koll på skillnaden mellan gallsopp och Karl-Johan. Du kan mer än så! Däremot tror jag att du har haft oturen att ha råkat få med en ofräsch KJ som har förstört det hela för dig.

Inte sjutton missar du som kan så mycket om svamp att se skillnad på dessa soppar. Jag har själv hamnat i samma situation men då trodde jag att jag hade plockat jordgubbar när jag i själva verket hade plockat björnbär. Det är lätt hänt!

What ever you do, don’t get up!

0

Bengt Sandh

13 jan 2008 kl. 03:29

“Don’t give up” ska de va!

0

cicki T Belgien

13 jan 2008 kl. 15:36

Nädu Bengt, nu överskattar du mitt svampkunnande! Däremot slår jag dig i bärkunnande!
Fast både jordgubbar och björnbär är ätliga och smakar gott! Är du säker på att det inte var hjortron du plockade ;)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone