0 358 visningar

19 svar

Foton från idag

Geraldine Palm

13 jan 2008 kl. 15:35

Lite foton med min nya digitalkamera från vår promenad ute vid slottet på Drottningholm. Ingen snö finns kvar men hu så kallt det var.

0

Geraldine

13 jan 2008 kl. 15:35

..och här kommer bilderna..

0

anithaumeå

13 jan 2008 kl. 16:13

Jättefina bilder.
År du nöjd med kameran?

0

"JAS" Helsingborg

13 jan 2008 kl. 16:38

Hej bra bilder Geraldine. Har du läst kompositionslära och om gyllene snittet? Det ser faktiskt ut som så. Bra!

0

JAS!

Geraldine

13 jan 2008 kl. 18:21

Hej! Har inte läst om kompositionslära och om gyllene snittet, har du det?

0

Anitha

Geraldine

13 jan 2008 kl. 18:26

Hej Anitha! Jag är mycket nöjd med min nya kamera, har bergis tagit över 800 bilder sedan jag hämtade den i mellandagarna. Min son Rasmus gillar den oxå. Här är en bild som han tog idag.

0

Bååth

13 jan 2008 kl. 19:03

Vilken kamera, man blir ju nyfiken. Jag köpte en ny kamera i höstas som jag är jättenöjd med, Canon Powershot G9, bifogar en bild

0

Bååth

Geraldine

13 jan 2008 kl. 19:25

Nikon Coolpix S700 heter min kamera. Kollade in din kamera på nätet, jättefin och tydlig bild.

0

Geraldine

Bååth Elisabeth, Umeå

13 jan 2008 kl. 19:42

Jag valde faktiskt mellan Nikon Coolpix och denna. Så här ser det ut hos oss idag men den bilden är tagen med en Konica/minolta Dimage X1, också en kamera som jag är mycket nöjd med, mindre och lättare.

0

JAS!

"JAS" Helsingborg

13 jan 2008 kl. 20:09

Hej Geraldine! Javisst det kan ha stor betydelse för hur en bild upplevs om den är rätt komponerad precis lika viktigt kan jag tycka ibland som hur en tavla är komponerad. De stora mästarna enda från Leonardo använder sig mycket av det enkla gyllene snittet. Kolla på nätet det finns säkert massor att läsa där och mycket mysko saker antar jag. Om du kollar så lägg gärna ett “blänk” till mig om du har sugit till dug infon. Titta på dina bilder och tänk i tredjedelar så ser du att du inte är långt borta.

0

JAS!

"JAS" Helsingborg

13 jan 2008 kl. 20:37

En bild från port på gård Österlen vid den här årstiden. Kamra = Fujifilm / FinPix S 602 Zoom. Löv i bäck höstas, Nikon D80.

0

JAS!

Geraldine

13 jan 2008 kl. 22:03

Den med lövet känner jag igen, är det en bild från din berättelse?

0

JAS!

"JAS" Helsingborg

13 jan 2008 kl. 22:38

Nä det tror jag inte ( de bilderna var lite spontana och jag har inte kollat) men jag har haft med det förut någon gång, tror att det var lite höstbilder från Skåne det handlade om.

0

Bååth

Geraldine

14 jan 2008 kl. 01:12

Verkligen insnöat fågelhus. Större mängd snö på huset än storleken på huset:).Ja vädret skiftar verkligen i vårat avlånga land.

0

Gyllene snittet

"JAS" Helsingborg

14 jan 2008 kl. 13:27

Hej Geraldine, har du kollat in Gyllene Snittet på nätet? Finns några bra och några som är rent mattematiska och så klart intresanta.

0

Dieter Endom

14 jan 2008 kl. 14:07

Hej Elisabeth, såg att du köpte en G9:a som är en bra kamera.Jag har talat med en yrkesfotograf och han rekommendera både G9:an och A720IS som kvalitateskameror i den prisklassen. Jag själv valde A720IS som är något billigare än din. Båda kameror har dessutom bra tillbehörssortiment som macro-vidvinkel-och telelinser med konverter. Även om de kallas kompakt så är de ganska nära systemkamerorna i funktionen.
Det beror på vad man ska ha kameran till men användningsområdet är rätt omfångsrikt.

0

Gyllene snittet

Geraldine

14 jan 2008 kl. 20:22

Hej JAS, nej har inte kollat än, ska göra det ikväll.

0

Geraldine

Dieter Endom

16 jan 2008 kl. 21:38

Fina bilder från Drottningholmsprken. Du vet väl att det växer gott med svamp i gräsmattorna (det finns även gott om huggorm där, speciellt vid kinaslottet)och på Ekarna kan du hitta både oxtungesvamp och svavelticka. Samma hos Rappne i Ullriksdalsparken.

0

Geraldine

Geraldine

17 jan 2008 kl. 00:11

Tack. Vi tittade efter svamp men hittade inga, det var mest spillning från canadagässen överallt, till och med på ett av träden. Hu, att det finns huggorm därute också, som tur är har jag aldrig stött på några. Är lite skraj för ormar. Vi får väl ta en tur ut till Kina slott nästa helg och se om vi hittar några tickor, om vädret tillåter:)

0

Kina Slott

Geraldine

19 jan 2008 kl. 17:54

Usch det är “stormvarning” här och jag som hade tänkt åka ut till Drottningholm imorgon på em och kolla på tickor. På fm hade jag tänkt gå på FORMEXmässan i Älvsjö. Ibland får man ta kort där, kanske hittar ngt med svampmotiv.:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone