Hej Geraldine! Javisst det kan ha stor betydelse för hur en bild upplevs om den är rätt komponerad precis lika viktigt kan jag tycka ibland som hur en tavla är komponerad. De stora mästarna enda från Leonardo använder sig mycket av det enkla gyllene snittet. Kolla på nätet det finns säkert massor att läsa där och mycket mysko saker antar jag. Om du kollar så lägg gärna ett “blänk” till mig om du har sugit till dug infon. Titta på dina bilder och tänk i tredjedelar så ser du att du inte är långt borta.
Hej Elisabeth, såg att du köpte en G9:a som är en bra kamera.Jag har talat med en yrkesfotograf och han rekommendera både G9:an och A720IS som kvalitateskameror i den prisklassen. Jag själv valde A720IS som är något billigare än din. Båda kameror har dessutom bra tillbehörssortiment som macro-vidvinkel-och telelinser med konverter. Även om de kallas kompakt så är de ganska nära systemkamerorna i funktionen.
Det beror på vad man ska ha kameran till men användningsområdet är rätt omfångsrikt.
Fina bilder från Drottningholmsprken. Du vet väl att det växer gott med svamp i gräsmattorna (det finns även gott om huggorm där, speciellt vid kinaslottet)och på Ekarna kan du hitta både oxtungesvamp och svavelticka. Samma hos Rappne i Ullriksdalsparken.
Tack. Vi tittade efter svamp men hittade inga, det var mest spillning från canadagässen överallt, till och med på ett av träden. Hu, att det finns huggorm därute också, som tur är har jag aldrig stött på några. Är lite skraj för ormar. Vi får väl ta en tur ut till Kina slott nästa helg och se om vi hittar några tickor, om vädret tillåter:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.