0 438 visningar

9 svar

Dax för puttar

Tina Nordberg Kolsva

16 jan 2008 kl. 10:56

Bild 1 var med tidigt förra året och hör väl mera till de tidiga vårtecknen.Max ca 3 mm. På lövlåga (asp)

Bild 2 i mossan på en sten 10-15 mm. Har nyligen varit framme, men minnet…....Rökputtar;)

Bild 3 har vi sett här flera gånger nu. De här imponerade på mig. De var så många o ganska stora, inte alls intorkade.

0

Dax för puttar en till

Tina Nordberg Kolsva

16 jan 2008 kl. 11:01

Vill minnas att någon frågat om detta.På insidan av barken från troligtvis lönn.
Jag har en idè, vill höra vad ni tycker.

0

Dieter Endom

16 jan 2008 kl. 12:48

Trädgårdsputtar ni vet!!

0

Tina Nordberg Kolsva

16 jan 2008 kl. 14:23

Ja brödkorgsvamparna har vi i trädgården.

0

Dax för puttar någon som vill gissa ?

Tina Nordberg Kolsva

16 jan 2008 kl. 22:34

Det är gamla bekanta.

0

Dax för puttar någon som vill gissa ?

Enelie, Linköping

16 jan 2008 kl. 23:29

Nja, de känns inte som gamla bekanta för mig men en gissning:
Nr. 3 Vargmjölk?

0

Hans v E

16 jan 2008 kl. 23:40

1 Vårtplätt - Peniophora rufa
3 Cinnobergömming - Nectria cinnabarina

0

Tina Nordberg Kolsva

17 jan 2008 kl. 12:17

Duktigt gissat Hans ;) Kan du tala om för mig vad det är på de två andra bilderna?

0

Dax för puttar Enelie

Tina Nordberg Kolsva

17 jan 2008 kl. 14:44

jag förstår att du gissar på vargmjölk, de är verkligen lika.
Det är storleken som skiljer mest.
Där sitter det kluriga när man trixar med bilderna.

0

Dax för puttar Enelie

Enelie, Linköping

17 jan 2008 kl. 21:34

Jag hittade ingen bild på Vargmjölk men jag tänkte att jag drar väl till med det. :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone