0 580 visningar

20 svar

EFTERLYSNING

anithaumeå

19 jan 2008 kl. 22:57

Kan någon tipsa mig var jag kan få tag i boken:
Svamp: Ta till vara och laga till.
Författare: Sigri Sahlin, utgivnår:1989.

Ska gå kursen om matlagning Svamp och den finns inte ute i vanliga bokhandeln.

0

Stefan Ohlsson

19 jan 2008 kl. 23:16

Blev nyfiken så jag kollade runt lite. Enligt andra forum finns bara hennes alster på antikvariat och bibliotek. Böckerna utgavs av eget förlag.
            Mvh Stefan

0

gunhild

19 jan 2008 kl. 23:21

Anita du kan få låna min under kursen.

0

"JAS" Helsingborg

19 jan 2008 kl. 23:23

Hej anithaumeå! Har du de här “Gott med svamp” av Bo Nylén och Eva Wrange ( natur och kultur fakta) & “Galen i Svamp” av Antonio Carluccio (Rabén&Sjögren).

0

cicki T Belgien

19 jan 2008 kl. 23:25

0

SVAMPAR i naturen kulturen & köket

Geraldine Vällingby

20 jan 2008 kl. 01:46

En annan trevlig svampbok som jag kan rek är:
SVAMPAR
i naturen, kulturen & köket

bild Bo Mossberg,
Sven Nilsson & Olle Person

Lite allt möjligt att läsa om och 10-tal recept. Har ej provat ngt ännu. Ett recept verkar vara intressant: Kantarellmuffins, är det ngn som provat det?

0

anithaumeå

20 jan 2008 kl. 08:40

Tack för all respons.

Jag har letat överallt på internet och inte fått napp, inte heller på de förslag som jag fått från Er alla.

GUNHILD: Jag tackar ja till ditt erbjudande om lån under kurstiden.

Just nu har jag lånat från biblan,men det är ju tidsbegränsat.

De bokförslag som JAS och Geraldine ger,dem har jag inte. Ska kolla upp dem, låter intressant.

0

Jan A, Uppsala

20 jan 2008 kl. 10:02

Jag kan inte förstå hur du kan undgå att hitta Sigri Sahlins tillgängliga böcker—om du bara klickar på min Bokbörsen-länk i det FÖRSTA svaret…

0

gunhild

20 jan 2008 kl. 10:10

Anita jag har fler böcker du kan låna. Kom hit och titta.
Mat med svamp av Signe Rolf
Svampkokboken av Dieter Endom och Ingrid och Pelle Holmberg.
Skogens skafferi som skrivits av Lars Falk är också en svampbok där Anna Maija Tanttu berättar om svampar och ger recept om hur man tillagar dem på finskt vis. Ev vacker bok som kan värma i vintermörkret.

0

anithaumeå

20 jan 2008 kl. 10:18

JAN A!

Nej, det kan inte jag heller.
I går var jag inne på bokbörsen, men inte hittade jag det som du tipsade mig om.

STORT TACK.
Nu har jag beställt boken.
Du får en stjärna i himlen av mig.
Detta forum är helt outstanding.

0

anithaumeå

20 jan 2008 kl. 10:23

Gunhild!
Nu har jag beställt boken via bokbörsen som JAn A i Uppsala tipsade mig om. Men om det skiter sig, så är jag tacksam om jag får låna din.
Jag kommer gärna förbi och kollar in dina böcker. Jag hör av mig.

Tack så länge

0

Jan A, Uppsala

20 jan 2008 kl. 10:57

Anitha, tack för stjärnan,men…..
jag måste väl ta mig dit och inkassera den, och det blir inte lätt! Här är soligt, lugnt och skönt, + 0,5.  Liten utflykt mycket frestande!

0

anithaumeå

20 jan 2008 kl. 11:07

JAN!

Om du törs ge mig din adress, så ska jag skicka en stjärna till dig.Dä behöver du inte fara till himlen i förtid.

Min mailadress är: anithalundberg@hotmail.com

0

EFTERLYSNING, Tips: Carluccio

Jan A, Uppsala

20 jan 2008 kl. 11:18

JAS nämner Antonio Carluccis ‘Galen i svamp’, en trevlig bok som dock länge varit slut - vad jag vet. Ett ex finns på Bokbörsen: http://www.bokborsen.se/result.php?issearch=1&ctmode=1&upphov=&titel=&beskrivn=&visa=2&sort=7&format=&fritext=carluccio+antonio
Jag har den och flera av Carluccios andra böcker, bl.a “The complete mushroom book” som finns hos Adlibris och Bokus m.fl. på nätet. Carluccio är en italienare jag verkligen gillar!

0

Hanzzon

20 jan 2008 kl. 13:58

Boken finns även hos :
http://www.boknatet.com
för 70:- och uppåt.
Mvh

0

GretheF Skåne

20 jan 2008 kl. 15:45

Jag har också boken galen i svamp vilka bilder och matrecept där finns,

0

Helena A

20 jan 2008 kl. 15:58

Har den jag också.
Mycket bra med massor av recept.

0

Jan A, Uppsala

20 jan 2008 kl. 18:18

Roligt att många gillar Carluccio. Jag minns att det såldes ett ex på Tradera för några år sen som blev dyrt, runt 300 om jag minns rätt. Då tog jag fram mitt ex och log!

0

gunhild

12 feb 2008 kl. 23:00

Min Carluccio var ännu billigare, jag fick den av en kompis som skulle slänga en massa böcker.Jag fick också en som hette Gott med svamp från 1986. Dessutom en massa deckare som jag inte läst, jag älskar deckare.

0

Jan A, Uppsala

12 feb 2008 kl. 23:37

Då måste jag verkligen gratulera dig Gunhild! Jag har flera av hans böcker på engelska.  Har för mig att du för länge sen nämnde att du inte var så bra på “det språket”. Carluccios böcker är dock mycket lättlästa också språkligt.
Om du med ännu billigare syftar på Hanzzons inlägg, så handlar detta tyvärr om Sahlins torkbok, inte om Carluccio.
Mörda ingen i natt!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone