0 218 visningar

5 svar

Namnhjälp

EG

20 jan 2008 kl. 16:52

bild 1-2 Drygt cm stor ticka växte på undersidan av barklös grangren
bild 3 växte på asplåga

0

Geraldine Vällingby

20 jan 2008 kl. 22:30

Är så dålig på tickor, hoppas du får hjälp snart!

0

Irene A

21 jan 2008 kl. 12:07

Ett par förslag bara:

1-2 - någon av blåtickorna? Porlagret ser i alla fall blåaktigt ut på bilden.

3 - tidigt stadium av hartsporing?

0

Irene

EG

21 jan 2008 kl. 14:30

Tack för hjälpen Hade en gång en sån där liten ticka som blev bestämd till hängticka men håller med om att den här går åt blågrå hållet Det var växtsättet som jag hakade upp mig på Hade en liten fot
Barkticka var min ide men hartsporing är nog ett bättre förslag Har mest funnit den på sälg vid Vänerkanten

0

Irene A

22 jan 2008 kl. 12:47

Jag vågar inte avfärda hängticka heller. Det lustiga är att en av de avbildade hängtickorna i Tickboken också ser blåaktig ut i porerna.

0

EG

22 jan 2008 kl. 13:13

Tack för hjäpen Ja den såg faktiskt också lite blåaktig ut Får väl spara den till någon expert inte lätt att bestämma på bild

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone