Hej Dieter Endom. Jag var ute på nätet och skulle köpa den omtalade svampboken men det funkade inte (kludd med lösenordet) men det löser sig. Men har inte du lust att bidra med något recept på Ostronmusslingar, det börjar tryta här. Hinner inte med att ta hand om allt så idag gav jag bort en hel korg till kompisarna.
OJ OJ OJ! JAS, den här tråden missade jag nästan. Vi höll på att ta vaxneringar m m och packa trunken för resa till asiatiska nejder (avresa i morgon). Lägga in ett grundrecept “DUXELLE” på receptsiten.
De flesta svamparterna går att använda till detta recept och kan varieras med olika färska örter. Passar till fisk, fågel, kött och grönsaker m m.
Det sägs att stora eller gamla ostronmusslingar (vilda) får en fiskliknande lukt. Har du känt den lukten någon gång? Jag har inte upplevd detta.
Tack Dieter Endom. Lustigt det där med fisklukt, nej jag har inte känt eller lagt märke till det men jag gav bort lite till cykelhandlaren några hus bort från mig och det första han sa var - Det ser ut, känns och luktar som fisk, är den god? Ha det så gott i Asien och i morgon blir det svamp på menyn.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.