Här kommer bilder på den märkligt formade tickan jag nämnt tidigare.
Nu liknar den mest en sköldpadda.
Strax ovan ses ett exemplar som är i ett längre framskridet skede av förtorkning.
Hela bilden har nästan lite av ett komiuskt ansikte över sig!
Men vad är det för ticka?
Är björkticka för lätt gissning…eller…?
foto: Jan Nirving
Passar på att lägga ut en bild på närmaste bebyggelse, ca tio minuters promenad från tickan.
Uppe till höger har jag hittat några små kantareller på en stenig väg bakom berget med templet.
Sommarro heter gården, numera restaurang men ursprungligen sommarställe för en förmögen handlare i Örebro vid slutet av 1700-talet.
foto:Jan Nirving
Tack JAS!
Jag tycker med det liknar en dylik fast den är så pass hög och oregelbunden att jag misstänkte att det var nåt ovanligare.
Den har ändrat form lite efter hand vid de 3-4 tillfällen jag passerat den.
Glömde förresten nämna att det finns ganska gott om vinterskivling i samma skogsområde, på sälg.
Skogen består annars mest av tall, ek och björk med enstaka granar, enstaka jättar eller i mindre grupper och rader här och var som jag misstänker är planterade..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.