0 261 visningar

7 svar

Lite kattbus

Tina N Kolsva

22 jan 2008 kl. 12:33

Lilla Iris busar tappert på ryggstödet. Plötsligt slår Jon Blund till.
Då sover man där man står och går.
Hon ska föresten flytta hemifrån idag, är stor nu.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

0

"JAS" Helsingborg

22 jan 2008 kl. 12:37

Det är sådär jag känner mig idag, var på Sebisk fest igårkväll/natt. UjUj! Kul bilder.

0

Geraldine Vällingby

22 jan 2008 kl. 12:52

Söta bilder! Var det samma katt som bet tomten i luvan?

0

Tina N Kolsva

22 jan 2008 kl. 13:45

Nej, det var hennes lika busiga syster.

0

GretheF Skåne

22 jan 2008 kl. 17:50

Så söt den är

0

Norma

23 jan 2008 kl. 05:26

Visst är de söta de små liven! Min buse har blivit en stor, lat och kelig pascha…..Han fläker sig lite överallt.

0

Jan A, Uppsala

23 jan 2008 kl. 11:00

När katter är på tapeten eller åtm. på karmen, ska jag passa på att berätta en sannsaga.  I en tråd om färgklickar lade jag in en bild på en långhårig, brokig katta vid en nyponbuske på gården.  Hon hade redan då, 26/11, visat sig under kanske en månad och ätit av matrester avsedda för fåglarna.  Efter jul kom hon allt närmare, både ett eländigt tillstånd och vår dörr, och så lade hon sig i rabatten vid trapphörnet och väntade på mat - och på att bli insläppt.  Hon flyttade in på höskullen bara när det regnade.
På nyårsaftonens em. klarade vi inte av det längre, utan hon fick komma in.  Våra katter kände uppenbarligen igen henne från sina fönstertittningar och allt avlöpte bra.  Hon fick ett “eget rum” och låg och bara vilade och åt.  Hon var i dåligt skick, mager, tovig och med en mage som rena maskdosan, så det blev resa till djurapoteket efter avmaskningsmedel för alla katterna.  Hittekatten måste klippas och diskas ren i bakvagnen men det tog hon bra.  Redan tidigare hade vi letat efter “förlorat-annonser” och sånt, men icke. Men så hittade jag 7/1 en efterlysning på Nätet med bild av “vår” katt, försvunnen sedan 31 juli 07!
Ägaren lämnade direkt jobbet och kom efter 20 minuter, lycklig, tacksam och tårögd, och hämtade sin katt!  Han och sambon hade trots allt inte förlorat hoppet att få återse sin älskade katt!  Sen fick hon åka till djursjukhuset, bli kollad och rakad…

0

Jan A.

Enelie, Linköping

24 jan 2008 kl. 00:10

Det är så skönt att höra att någon verkligen bryr sig och tog hand om katten när hon verkligen behövde det.

En eloge!

Och, för att inte talat om ägaren:
att få det här glädjebeskedet efter så lång tid.

En riktig solskenshistoria:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone