Denna ticka hittade jag på en gammal björk.Både övansida och undersida känns som samet.Fruktkroppar är tunna, taktegellagda,korkartade.Efter att har tittat i all literatur och på nätet,tror jag att det är en Slingerticka,Cerrena unicolor eller?Kan någon som vet svara?
Hej igen Nada. Som sagt har suttit här och jobbat och tiden går och så kom jag på att jag skall nog hämta posten och det har jag gjort nu. Tack, tack och det var inte små mängder heller, Bugar och bockar så jag slår huvudet i golvet, det här ska bli spännande, Tjohoo!
Hej nada. Ja den var ju väldigt lika dem jag kollade på nätet. har du katt? Ibland skulle jag önska att det kunde vara någon minus och 3 cm snö här nere, det blir lite ljusare då men å andra sidan börjar dagarna bli rätt långa igen, nu är det ljust vid åtta och det mörknar inte fören vid 5 snåret.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.