0 274 visningar

13 svar

Gissa dagens ticka

gunhild Västerbotten

26 jan 2008 kl. 11:23

Hittade denna ticka på ett gammalt lövträd under dagens första skidtur, måste göra en tur till med kamera i fickan. Denna bild är tagen med mobilen och inte så bra.

0

Geraldine Vällingby

26 jan 2008 kl. 13:06

svavelticka?

0

gunhild Västerbotten

26 jan 2008 kl. 13:34

Det hade varit mycket spännande att hitta en svavelticka, men jag tror inte den finns här uppe i Västerbotten. Här kommer lite bättre bilder. jag fick en extra skidtur i det fina vädret minus 4 och solsken just nu.

0

gunhild

26 jan 2008 kl. 13:36

På samma träd växte också detta krös.

0

Irene A

26 jan 2008 kl. 13:48

Det var fina bilder! Jag gissar att tickorna inte sitter kvar på trädet längre ;-)

0

gunhild

26 jan 2008 kl. 13:53

Nej bara några jättesmå. En sån fin har jag aldrig hittat tidigare.

0

Geraldine

26 jan 2008 kl. 15:34

Ja det var bättre bilder! Färgen alltså. Jag drog bara till med en gissning.

0

Alf Pallin

26 jan 2008 kl. 15:35

Jag föreslår lysticka

0

Alf Pallin

26 jan 2008 kl. 15:38

Kröset gissar jag på vårtkrös

0

gunhild

26 jan 2008 kl. 18:18

Alldeles riktigt Alf jag blev så glad åt dessa lystickor de största jag hittat. Jag håller ju på att spara ihop till att kunna färga. vårtkrös är det nog också.

0

NadaL, Umeå

26 jan 2008 kl. 18:23

Vilken vacker ticka du hittat.Grattis!

0

Gissa dagens ticka Nada

gunhild

26 jan 2008 kl. 21:41

Nada, du vet väl vilken fin färgsvamp lystickan är. Jag sparar ihop till ett riktigt fint färgbad. Jag har några sidenhalsdukar från Thailand som ska färgas.

0

Gissa dagens ticka Nada

"JAS" Helsingborg

26 jan 2008 kl. 23:05

Hej gunhild! Så det funkar att färga siden åxå, hur då, jag antar så klart att de är vita från början. Jag har en kompis som är där och min kompanjon är där, humm det gör ju två som kan ta med sig lite prylar hem. Fina bilder och tickor.

0

Gissa dagens ticka Nada

Geraldine

27 jan 2008 kl. 10:18

Gunhild!
Kan du ta ett foto på resultatet sedan, vore kul att se.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone