0 234 visningar

7 svar

Jag har blåst bort gunhild!

"JAS" Helsingborg

26 jan 2008 kl. 22:53

6 bilder från idag och absolut ingen svamp på dessa bilder men jag har sett Ostronskivling på 3 ställen och jag har plåtat Judasöron och en ticka på Krikon (vildplommon) men det blåste om flinten det vill jag lova. Jag körde familjen till Landskrona för att bada, jag får stå över, tål inte klor längre så jag fick ut i stormen i stället. Vid “Karlslundsbadet” finns det en “skogspark” med lite lågor och uppsågade träd och där såg jag Ostronskivling, så om Affe läser detta så är det bara att åka och skörda på hemmaplan.

Ålabodarna sedan Råå

0

"JAS" Helsingborg

26 jan 2008 kl. 22:57

Först såg vi en vy från söder mot Ålabodarna så havet mellan Ålab. och Råå ocn sedan Råå hamn och här är fyren och piren i Råå hamn sedan följer Norra hamnen i Hbg.

Håll i hatten

0

gunhild

26 jan 2008 kl. 23:26

Huu vad det ser kallt ut. tacka vet jag snö och minusgrader men solsken. Så här fin var himlen i morse utanför vårt hus.

0

Enelie, Linköping

26 jan 2008 kl. 23:30

Jättebra bilder som vanligt JAS.

Man riktigt känner kylan och blåsten. Då är det skönt att sitta inne i stugvärmen.

0

"JAS" Helsingborg

26 jan 2008 kl. 23:46

Härlig bild gunhild. Du det blåste så jag fick ligga på kameran för att bilderna inte skulle bli suddiga, jag försökte att använda biltaket som stöd men bilen riste som en galen ko. Jag ringde min gamle far, allt var utslaget bara mobilen funkade, så nu sitter han där igen i fotogenlampans ljus. Tur att han eldar med ved och har stora ackumulatortankar och självtryck så han har det varmt i alla fall där i mörkaste Småland. Kul att ni gillade bilderna.

0

Affe Nv Skåne

27 jan 2008 kl. 00:45

Ja du JAS, klart man har det utanför dörren….
Har inte fallit mig in att gå dit.
Mellantösen tränar på badet 2 dagar i veckan så visst blir det tid till att kolla efter.

Var ostronen i bra skick?
Var det längs motionsspåret eller lite runtom i parken?
Får bli ett besök snarast….
Tackar för tipset!

0

Affe Nv Skåne

"JAS" Helsingborg

27 jan 2008 kl. 17:00

Det regnade och blåste som du vet så jag var ute vid ridhuset och slog en jäkligt snabb 7a. och såg att det växter några på en lågas där. Du får da dig dit och kolla kan säkert finnas en del där. Hoppas du har tur.

0

Affe Nv Skåne

Affe Nv Skåne

28 jan 2008 kl. 13:27

Tackar för det! :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone