6 bilder från idag och absolut ingen svamp på dessa bilder men jag har sett Ostronskivling på 3 ställen och jag har plåtat Judasöron och en ticka på Krikon (vildplommon) men det blåste om flinten det vill jag lova. Jag körde familjen till Landskrona för att bada, jag får stå över, tål inte klor längre så jag fick ut i stormen i stället. Vid “Karlslundsbadet” finns det en “skogspark” med lite lågor och uppsågade träd och där såg jag Ostronskivling, så om Affe läser detta så är det bara att åka och skörda på hemmaplan.
Ålabodarna sedan Råå
Härlig bild gunhild. Du det blåste så jag fick ligga på kameran för att bilderna inte skulle bli suddiga, jag försökte att använda biltaket som stöd men bilen riste som en galen ko. Jag ringde min gamle far, allt var utslaget bara mobilen funkade, så nu sitter han där igen i fotogenlampans ljus. Tur att han eldar med ved och har stora ackumulatortankar och självtryck så han har det varmt i alla fall där i mörkaste Småland. Kul att ni gillade bilderna.
Ja du JAS, klart man har det utanför dörren….
Har inte fallit mig in att gå dit.
Mellantösen tränar på badet 2 dagar i veckan så visst blir det tid till att kolla efter.
Var ostronen i bra skick?
Var det längs motionsspåret eller lite runtom i parken?
Får bli ett besök snarast….
Tackar för tipset!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.