Efter att ha sett Gunhild´s och JAS´s bilder i en annan tråd så längtar jag nu ännu mer efter våren.
Men den har börjat göra sig påmind så smått.
Det är dagsljus nästan 1 tim. längre nu och fåglarna började de första trevande försöken dill/vårsång redan den 15/1.
I morgonsolen sjunger kajorna uppe i bolunden, skolbarn har hittat tussilago, koltrasthanarna är inte så snälla mot varann längre—och förrexten så börjar de flesta fåglar låta lite annorlunda och bli vackrare färgade - teminstingens pojkarna!
Så visst är det nåt på gång.
Jo, Jo visst det är helt ok att ropa hur mycket man vill och fåglarna får åxå drilla på. Jag drar mig till minnes fjolåret, vecka 10 var jag i Hudik med luftkuddeland och det regnade och var tö hela veckan, vi drog därifrån på fredagskvällen och det började knarra under sulorna, sov över i Gävle sedan var det isgata mellan Gävle och Uppsala med massor med avåkningar, kylan höll i sig och det var minus när vi kom till Hbg. Sedan blev det en kort vår och så kom vintern igen, åtminstone i Sydsverige. Nej nu ska jag inte ta der stämningen, självklart hoppas vi på en snar och behaglig vår. Här har det faktiskt varit en del +grader idag fast det har blåst en rätt kall nordan.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.