Trots blåsten så blev det lite foton idag. Tickan växer på “Krikon” (Vildplommon). Jag hittade många Judasöron idag och de största jag sett nästan 10cm i diam. och så hittade jag ett litet på Alm. 3 bilder på var art. först tickan, viken är det?
Jättefina bilder Jas,som vanligt.Man måste älska naturen så mycket för att kunna gå ut i störmen,men du är inte ensam.En gång har min man,våra vänner och jag åkt 15 mil i störmen,regn och blött snö i november,vind med styrka upp i 20m/s,på en fisketur och vi fick gott om havsöring och sik.
Nar det gäller tickan, gissar jag på Plommonticka.
Hej Bo E. Jag har faktiskt inte ens tänkt på att plocka dem, de växer ju bara här i NV Skåne men å andra siden finns det platser där det bara dräller av dem. Har faktiskt aldrig smakat Svenska, har du? Jag får nog plocka några ändå och prova. Till Jan kan jag bara säga att jag får väl åka och kolla hälsotillståndet på vårt kära par. Skall kolla det där med plommon ticka åxå det ligger ju nära till hands att det är en sådan.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.