0 573 visningar

7 svar

Torkad vsamp på Arlanda?

Björn H

28 jan 2008 kl. 11:20

Jag ser att det skrivs om goliatmusseron och kom då att tänka på en fråga kring Arlanda flygplats.

Jag har hört via bekantas bekanta att det ska gå och köpa torkad goliatmusseron (och även annan torkad svamp) i småförpackningar i någon av Tax-free butikerna på Arlanda. Finns det någon här som vet om detta stämmer?

Jag ska nämligen hälsa på släktingar i Spanien under våren och skulle gärna vilja ha med mig lite torkad svamp som present till dem då.

0

Björn H

28 jan 2008 kl. 11:21

Ursäkta, SVAMP ska det vara i rubriken.

0

Magnus Johansson

29 jan 2008 kl. 19:11

Intressant, jag ska hålla ögonen öppna nästa gång jag är på Arlanda och undersöka lite kring detta.

0

Lillan

30 jan 2008 kl. 22:45

På Helsingfors internationella flygplats finns det gott om torkad svamp att köpa. Där har Stockmann egna butiker och säljer många olika svampsorter i presentförpackningar.

Jag har inte varit på Arlanda på några år så jag vet inte hur det ser ut där, men nog borde det gå bra att sälja torkad svamp även där.

0

cicki T Belgien

31 jan 2008 kl. 17:29

Jorå, jag har sett torkad svamp på Arlanda. Nu tittade jag inte närmare för jag tog förgivet att det var till rövarpriser.

0

cicki T Belgien

31 jan 2008 kl. 17:41

Tror att det var på Salmon House. Du kan kanske ringa dom?

0

Björn

2 feb 2008 kl. 07:57

Tack för era svar. Kul att cicki har sett torkad svamp till salu på Arlanda. Hoppas att det säljs fortfarnade. Nog vore det kul att kunna köpa sig t.ex. lite torkad goliatmusseron för affärsmän och ta med som gåva på sina resor. Detta skulle kunna sprida svampkunskapen till helt nya grupper.

Jag tror över huvudtaget att försäljning av torkad svamp just på Arlanda borde höja svampintresset bland allmänheten. Arlanda har ju uppåt 20 miljoner resenärer per år så det blir ju runt 50 000 personer per dag som passerar där.

Det här kunde ju vara något för svampklubbar at ta fasta på, tänk vilket genomslag en svamputsällning på Arlanda skulle kunna få.

Vi får hjälpas åt att efterfråga torkad svamp när vi är på Arlanda så kan vi förhoppningsvis hjälpa spridningen av svampintresset ett stort steg framåt.

0

Kristina

16 feb 2008 kl. 17:20

Spännande att läsa att det går att handla torkad svamp på Arlanda.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone