0 308 visningar

20 svar

En orgie i Fnösktickor från idag.

"JAS" Helsingborg

29 jan 2008 kl. 19:01

Jag hade inte musslingsradarn på idag däremot blev det en orgie i Fnörktickornar hemliga liv. Här kommer ett urval från idag. Varning det blir många. Det blir olika färger och groteska former och för första gången så hittade jag “skålfnörkticka” :) Håll till godo ni som orkar.

0

"JAS" Helsingborg

29 jan 2008 kl. 19:04

3 till och här kommer “skåltickan”

0

"JAS" Helsingborg

29 jan 2008 kl. 19:05

3 till

0

"JAS" Helsingborg

29 jan 2008 kl. 19:06

3 till

0

"JAS" Helsingborg

29 jan 2008 kl. 19:07

3 till.

0

"JAS" Helsingborg

29 jan 2008 kl. 19:08

3 till.

0

Jan A, Uppsala

29 jan 2008 kl. 19:11

Snyggt JAS, bild 2 från före och efter syndafallet är kul, ser mest sånt med björktickor. Har aldrig sett SÅ många.

0

Enelie, Linköping

29 jan 2008 kl. 19:14

Härligt!
Det var något sådant här som jag önskade mig häromdan. Att man kan få se många olika varianter av samma sorts ticka.

0

Jan A, Uppsala

29 jan 2008 kl. 21:23

Tvåan i sista serien år toppensnygg så den sparar jag!

0

gunhild

29 jan 2008 kl. 21:44

“Femettan” blir min favorit och jag har sett många fnösktickor!
Jag har njutit av dina bilder “Jas”.

0

"JAS" Helsingborg

30 jan 2008 kl. 15:12

Hej! Många av er har ju sett många olika former på Fnösktickan genom åren och det har jag oxå, jag har några ställen där de finns i mängder men jag har aldrig sett en “skålformad” innan igår, har ni? Jag brukar inte ta med mig fleråriga tickor hem men ibland händer det så klart, jag försökte få loss en av dessa ”skåltickor” men det gick inte har aldrig heller upplevt att någon har suttit så hårt, nu hade jag bara svampkniven med mig med jag hängde och bände och det hände absolut ingenting? Kanske lika bra för hade jag fått bort den så hade det inte varit en skål längre!

Ett guldoffer till gudarna

0

OJ!

Geraldine

30 jan 2008 kl. 15:56

Oj, fantastiska bilder JAS, jag blir mållös..så många tickor på ett och samma foto.

0

EG

30 jan 2008 kl. 16:15

Ser ni chimpanshuvudet på bild 3:3?

0

APhuvud

Geraldine

30 jan 2008 kl. 16:18

Ja, jag ser det!

0

De är jag!

"JAS" Helsingborg

30 jan 2008 kl. 16:34

Ha! Jag letade i bilderna efter något att lägga in på “Väsentråden” och hittade några men inte detta huvud, bra EG.

0

De är jag!

Enelie, Linköping

30 jan 2008 kl. 16:44

Fyndigt!
Jag ser det.

0

De är jag!

Tina N Kolsva

30 jan 2008 kl. 18:37

Jag ser, han ligger nog på gygg och tittar upp i träden efter tickor.

0

Jan A

30 jan 2008 kl. 19:23

JAS, din skålticka kan möjligen ha rymt från en kyrka/församling sedan den tröttnat på att vara “håv"sam”!

0

De är jag!

"JAS" Helsingborg

30 jan 2008 kl. 20:12

Ser ni den lille grönhårige Buddan längst upp på den första tickan i sista serien, den har jag med som väsen.

0

De är jag!

Geraldine

30 jan 2008 kl. 23:48

Yes jag ser Buddhan, men han har missat att raka håret på knoppen!:)

0

En orgie i Fnösktickor från idag.

buffy

31 jan 2008 kl. 13:17

Den första bilden liknar en uppochnedvänd klättervägg =)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone